Plugga spanska - Forum

2008-06-08 19:03   Tess
Hejsan någon som pluggat spanska i spanien och kan rekomendera bästa skolan eller orten samt hur lång studietid man bör ta för att kunna språket någolunda? Även någon som ha tankar att dra ner för samma ändamål nån gång runt september så hör jätte gärna av dig.

RE: Plugga spanska
2008-06-23 17:49   L
Hej Tess! Jag kan rekommendera dig att kolla in hemsidan: www.barcelona-home.com. De har bra länkar till språkkurser och även mycket annan bra information om Barcelona.De hyr även ut bra boenden som jag veta att många varit nöjda med. Du kan även skicka mail till dem på info@barcelona-home.com Hoppas du hittar en bra kurs och lycka till med Spanskan! Ciao!!!!

RE: Plugga spanska
2008-09-16 20:30   KJ
Hej! Vad du kommer trivas med beror mycket på vad du vill få ut av din tid i Spanien och vilken typ av stad du gillar. Jag funderade först på Barcelona; staden har allt. Fast minus är att det är katalanskt och väldigt internationellt med många svenskar. Så vill man lära sig spanska ordentligt skulle jag rekommendera någon "spanskare" stad. Jag ska åka till Zaragoza (en storstad mellan Madrid och Barelona typ) och plugga där. Det är vid universitetet och utbildningen kostade runt 9500 för 3 mån, vilket är billigt. Gå in och kolla på spanska institutets hemsida, där kan du få många tips! Lycka till och hoppas du kommer iväg!

RE: Plugga spanska
2009-06-27 14:11   Olivia
Hej tänkte åka ner i början av september typ 4 veckor men vet inte med vilket bolag ( eller vad man säger ).. helst nära havet eller på någon ö så man kan lära sig surfa eller något på fritiden.. tänkte du samma eller mer stadsliv ?

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀