Plugga Franska - var och hur? - Forum

2008-02-26 12:20   Sanna
Jag har bestämt mig för att åka till Frankrike i höst och plugga franskai ca 13 veckor. Frågan är bara vilken stad jag ska till och vilken förmedling som är bäst? Jag känner mig helt lost bland alla alternativ. Någon som varit iväg eller bara har något tips rent allmänt?

RE: Plugga Franska - var och hur?
2008-02-29 12:08   Anna
Hej! Jag ska också åka till Frankrike i höst och plugga franska ungefär 13 v. Jag väljer mellan Montpellier och Aix. Är det någon som kan rekommendera något av dem? Paris valde jag bort eftersom det skall vara mer fördelaktigt att åka till en mindre stad, fler studenter o liknande. / Anna

RE: Plugga Franska - var och hur?
2008-03-04 12:53   Sanna
Jag funderar också på Montpellier. Men som sagt, jag vill gärna ha lite tips :)

RE: Plugga Franska - var och hur?
2008-03-18 09:57   Sanna
Hej! Vad ingår i den kostnaden då? Är det boende också? Jag hade tänkt att fixa boendet direkt när man bokar så man slipper oroa sej för det när man kommer ner. Men det var ett väldigt bra pris! Universitet låter mer seriöst, på både gott och ont. Jag vet inte riktigt, det har jag inte funderat över...

RE: Plugga franska - var och hur?
2008-08-11 16:12   Nina
Hej! Jag har bestämt att åka till Montpellier i 15 veckor nu i höst. Jag åker med IM Education (helt missat Lango,hmm...), den 31 aug och tänker gå på språkskolan Odyssea. För min del valde jag språkskola för att en termin på universitetet inte slutar förrän den 23 januari och jag har tänkt ta upp mina vanliga studier i januari igen, på Odyssea kunde jag välja veckoantal själv. Från början ville jag till Aix men det gick bort pga att IM endast hade universitetsstudier där. Har en förkärlek för Provence och Montpellier var det närmsta jag kunde komma utan att krångla till studierna i vår. Så har mina funderingar gått, synd att jag inte hittade detta forum tidigare, annars hade det ju varit bra att bolla tankar här. Efter denna mindre uppsats - jag vill gärna ha kontakt med andra som åker/planerar att åka! Min mail är: ninna_68@hotmail.com. Hälsningar, Nina

RE: Plugga Franska - var och hur?
2008-08-12 09:44   Sanna
Nu har jag bokat och betalt. Det blir 13 veckor i Montpellier med SI Språkresor. Nina, jag åker också 31 augusti och ska gå på Odyssea. Vi kanske blir studiekamrater :) Min mail/msn är sanna_girrl@hotmail.com

RE: Plugga Franska - var och hur?
2011-05-26 14:33   Nicolina

Ska plugga franska i Aix-en-provence i höst, de verkar lätt som den bästa staden att plugga i frankrike, med mycket liv och rörelse! Någon mer som är där/ ska dit? Hör av er till mig på Facebook isf. /Nicolina Edwall


Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀