Nice våren 2010! - Forum

2009-11-25 18:54   Karin
Hej! Jag ska plugga i Nice från och med januari 2010 till och med slutet av april. Skulle vara jättekul att få kontakt med någon som kommer vara där under den tiden! Hör gärna av er!

RE: Nice våren 2010!
2010-02-10 17:41   Karin
Hej! :) Jag åker ner nu på söndag! Ska plugga på skolan Azurlingua till och med mitten av maj. Bor på skolan i en studentkorridor ungefär. Vad har du för tankar/planer?

RE: Nice våren 2010!
2010-04-15 13:08   Mamma
Funderar på att skicka 17-årig dotter till alpha-kurs i Nice två veckor i sommar. Någon som har erfarenheter att dela med sig?

RE: Nice våren 2010!
2010-04-15 21:45   Kain
Hej! Jag har nu befunnit mig i Nice (på Azurlingua) i 9 veckor och kan inte säga annat än att jag stortrivs! Skolan är jättebra och lärarna pedagogiska. Dessutom är det jättetrevligt att bo på residenset så att man träffar många andra studenter och kan hitta på saker tillsammans. Har inget att klaga över angående skolan + boendet! Det enda skulle kanske vara det med tvättningen, att man måste gå till en tvättomat och betala varje gång. Det blir dyrt i längden! Men det kan man väl stå ut med. Jag tycker absolut att Nice är en bra stad att skicka din dotter till. Här finns shopping, strand och stadsliv i ett. Så hon kommer säkert ha jättekul. Det gäller dock att vara försiktig om man är ute själv på kvällarna, speciellt om man ser svensk ut, eftersom det finns en hel del obehagliga män som inte är rädda att komma fram. Men å andra sidan, så är det nog i de flesta sydeuropeiska länder. Så länge man är försiktig och har folk med sig så är det ingen fara! Ställ gärna fler frågor om ni vill veta något.

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀