Malta. Varit/Ska? - Forum

2005-05-29 16:56   Linda
Har någon varit i St Julians eller ska ? Går allt som det ska åker jag till hösten, men vill gärna höra någon annans åsikt om ön... Blir isåfall studenthem, klarar inte värdfamiljer. Vet att många tar 13veckors dit, men för mig blir det minst 1 termin. Har du varit där eller ska dit ? Hör gärna av dig..

Malta
2005-06-13 12:52   Lisa
Hej! Såg att du funderar på att åka till Malta för att läsa till hösten. Jag har också funderat på det, har kikat runt lite bland olika förmedlingar, vilken djungel det är! Har du hittat några som verkar bra?

Riktig djungel!
2005-06-19 16:44   Linda
Har mest pratat med dom på EF faktiskt, många rekommenderar dom. Men det är svårt o man kan bli galen av att sitta o läsa o jämföra.. I det stora hela är det ju samma... Hur länge hade du tanke på att vara borta?

Malta
2005-06-20 10:13   Lisa
Hej!, Blir tokig på alla kataloger och hemsidor man ska plöja igenom! Jag hade först tänkt mig att åka till Australien och då kände jag itne för att vara bort längre än tre mån, men Malta är ju inte lika långt borta, därför skulle 6 mån kännast mer OK. Men jag har nog främst tänkt på 3 mån. Vet tyvärr inte om ekonomin tillåter mer... Hört lite olika om EF som språkreseförmedling, men ska väl ge dem en chans och kika på deras hemsida, ännu en hemsida... =) /Lisa

Malta
2005-06-20 22:33   Joel
Jag har bott på Malta ett halvår. Ön och kulturen där är häftig på många vis. Det billigaste alternativet är nog att åka dit, hyra en lägnhet ihop med någon/några till som åker (finns en hel del om man ska stanna 6 mån och kommer i början av en termin) och skaffar en privat lärare. Man träffar folk ganska enkelt där om man är någorlunda utåtriktad så den biten är rätt lugn. Då missar man ju iofs känslan som kan finnas om man läser i grupp med andra. Tänk också på att Malteserna är duktiga på gramatik och skriftlig eneglska, men deras uttal ska man undvika att ta efter... (Obs jag har inte läst engelska där men känner flera Malteser som jobbat som engelska lärare).

Klokare?
2005-06-22 20:08   Linda
Hallå! Blir du någe klokare? =) Jag har faktiskt varit dålig på att kika på sistone.. Har du läst inlägget jag fått av 'Joel' här ? var ju oxå en idé, men en lite 'läskigare' sådan kanske. Haha.. Är din tanke att åka till hösten ? Jag vet inte om jag skjuter på det till våren, lite mer tid att få in mer pengar o sen möta sommaren i St Julians låter ju inte fel. Hur gammal är du ? Glad Midsommar /Linda

Glad midsommar=)
2005-06-23 13:22   Lisa
Hej! Nja, har också varit dålig på att kolla, haft en hel massa att göra på jobbet just nu, så tyvärr har datorn behövts till annat. Jag är inte helt hundra på om jag ska åka till hösten eller ej, annars låter det ju inte helt fel att va där på våren nästa år, då de har sommar och varmt! Det jag drar mig mest för är att det kostar en del att åka, och om man åker på våren har man ju som du säger mer tid att fixa lite mer pengar, kan man aldrig få för mycket av...! Joels förslag... lite läskigt ja! Jag är 20 år, tog studenten för ett år sedan och har jobbar i ca 8 månader nu, du sjläv då?

semester o jobb
2005-07-22 14:27   Linda
Hejsan! Nu har det varit en massa semester o jobb.. Jag är 22 o har jobbat i 2 år, butikschef. Mina planer på Malta ligger verkligen hetast mot våren. Ska flytta nu i början på augusti, min sambo ska flytta till Umeå o plugga o det är bara så mycket med allt. Har du funderat nå mer? Trevlig Helg =)

Malta
2005-07-23 20:33   Lisa
Hej, Har precis avslutat mitt jobb, känns konstigt att plödsligt ha en massa tid över, men som vanlgit brukar man undra vad man gjort emd all ledig tid sen ändå! Förstår attd et är mycket, själv sitter jag och försöker bestämma mig om jag ska börja läsa i Karlstad till hösten eller inte, inte helt lätt. Har också problem med pojkvän som ska flytta och börja läsa, känns mindre kul men vad gör man. Ang Malta ligger dt lite på is för tillfället, p.g.a Karlstad. Hoppas allt är bra med dig annars Lisa

Ang: Malta. Varit/Ska?
2005-09-10 10:10   Linda
Hejsan! Var ett tag sen.. Ett bevis på att det är mycket med allt :) Blev det Karlstad nu i höst? Själv försöker jag lösa allt så det blir Malta till våren :) Är en HEL DEL att fixa vill jag lova, men jag försöker o hoppas. Ska jag göra det ska jag göra det nu, medan jag kan! Hoppas allt är bra! /Linda

Ang: Malta. Varit/Ska?
2006-09-09 08:37   nensi
Jag tänkte åka ner till malta nu i oktober/november nån gång, tänkte fixa nått jobb och lägenhet där? nån som vill dela???

Ang: Malta. Varit/Ska?
2006-09-11 10:09   linda
hejhej. har du varit nere på ön tidigare? jag var där 6 mån i år, i okt åker jag tillbaka 2 veckor o sen får vi se mot vintern. vart i Sverige bor du ? linda.

Ang: Malta. Varit/Ska?
2006-10-10 22:18   MALTA
Hej! E en trevlig 21 årig tjej. Jag vill verkligen komma bort ett tag. Tog studenten Sommaren -05, efter det gick jag på komvux. ´Lite om min bakgrund! Vad hade du tänkt jobba som där isf?

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀