Intensivkurs i USA - Forum

2007-01-10 06:21   Victor
Är det någon vänlig själ här på forumet som har gått någon intensivkurs i engelska i USA? Efter att ha insett vad bra det skulle vara att kunna riktigt bra engelska så är jag nämligen inne på att studera det några månader i USA. Och då är frågan, nån som har gjort det tidigare? Som kanske kan rekommendera någon skola? Och ge en ungefärlig prisbild? tack på förhand

Ang: Intensivkurs i USA
2007-03-09 01:26   Niklas
Hejsan Victor! Jag har inte läst en intensivkurs men däremot en "vanlig" engelska kurs hos Aspect i New York och jag kan verkligen rekommendera dem. Skillnaden mellan intensivkurs och en vanlig kurs är att man läser en extrakurs varje dag på 90 minuter. Den extra kursen kan man välja mellan några olika ämnen så som TOEFL(Test Of English as Foreign Language), affärsengelska, uttal med flera. Jag tyckte själv att den där extrakursen kändes ganska onödig då jag vi svenskar håller en hög standard på vår engelska redan. Jag hade två 90 minuters lektioner varje vardag. Den första lektionen var grammatik och den andra klassen kallades ”Skils” och där övade man bland annat på att läsa högt, prata inför klassen eller bara sitta och diskutera ett ämne med mera. Däremot så rekommenderar jag dig att bo i en värdfamilj. Jag lärde mig väldigt mycket av att bara sitta och prata med dem. Om du väljer att bo i en värdfamilj hos Aspect kommer du inte att bo på Manhattan utan du kommer med största sannolikhet att bo i Bronx, Queens eller Brooklyn. Om du ska vara där i några månader så tycker jag att du ska börja med att bo hos en värdfamilj för att sedan kanske byta till ett studenthem på Manhattan. Hos värdfamiljen ingår frukost och middag i priset medan det bara gör det på vissa studenthem. Jag bodde i Bronx hos en värdfamilj och trivdes bra där. Jag hade ca 2 minuter till ”tunnelbanan” (den går ovan jord i Bronx) och sedan ca 40 minuter till Empire State Building där skolan ligger. Priset för mig blev ca 20 000 kr för 4 veckor men sedan tillkommer en del utgifter för t.ex. lunch osv. Blev ett långt inlägg detta men om jag ska sammanfatta mig lite kort så kan jag säga att jag verkligen rekommenderar att åka till New York med Aspect, trevliga lärare och en fantastisk utsikt från 63:e våningen i Empire State Building. Om du eller någon annan undrar över någonting kan ni skicka ett e-mail till nikgun1@passagen.se Ha det bra!

Ang: Intensivkurs i USA
2007-03-14 11:31   Johanna Claesson
Hejsan, Vart i USA vill du studera? Jag kan rekommendera några skolor om du ger mig lite fler detaljer. Tack! MVH/Johanna Claesson/Studentum AB

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀