Franska för nybörjare - Forum

2006-11-02 03:35   Johanna
Hej Jag vill åka till Frankrike och plugga franska i januari, helst i Paris men jag är en total nybörjare. Någon som har några tips? Skulle va kul att höra om ni själv pluggat franska om ni kan tipsa om nån skola.. Mvh/ Johanna

Ang: Franska för nybörjare
2006-11-03 00:22   Lisa
Hej! Jag var och pluggade franska i Nice förra året och jag hade aldrig läst franska innan så det är inga problem att komma ner som nybörjare. Se bara till att skolan tar emot alla språknivåer. Man lär sig otroligt mycket mer än vad man tror på ganska kort tid. Lycka till med allt, du kommer att få en underbar tid!

Ang: Franska för nybörjare
2006-11-03 05:43   andrea
Hejsan Skulle oxå vilja åka till paris och plugga franska och kan inte ett enda ord franska!Så min fråga är hur länge behöver man vara där för att kunna konversera bra på franska,behöver man vara där 1 år eller mindre än så kanske?? och vilka skola rekomendera ni? mvh andrea

Ang: Franska för nybörjare
2006-11-20 20:04   andrea
Hej Lisa Tack för tipset,hur länge var du där i nice och kan du flytande franska eller kan du konversera bra?Är osäker på hur länge jag behöver vara där nämligen.3 månader lär ju inte räcka om man e totalt nybörjare.....kanske 6 månader uppåt eller vad tror du? vh andrea

Ang: Franska för nybörjare
2006-11-21 09:41   Lisa§