Franska för nybörjare - Forum

2006-11-02 03:35   Johanna
Hej Jag vill åka till Frankrike och plugga franska i januari, helst i Paris men jag är en total nybörjare. Någon som har några tips? Skulle va kul att höra om ni själv pluggat franska om ni kan tipsa om nån skola.. Mvh/ Johanna

Ang: Franska för nybörjare
2006-11-03 00:22   Lisa
Hej! Jag var och pluggade franska i Nice förra året och jag hade aldrig läst franska innan så det är inga problem att komma ner som nybörjare. Se bara till att skolan tar emot alla språknivåer. Man lär sig otroligt mycket mer än vad man tror på ganska kort tid. Lycka till med allt, du kommer att få en underbar tid!

Ang: Franska för nybörjare
2006-11-03 05:43   andrea
Hejsan Skulle oxå vilja åka till paris och plugga franska och kan inte ett enda ord franska!Så min fråga är hur länge behöver man vara där för att kunna konversera bra på franska,behöver man vara där 1 år eller mindre än så kanske?? och vilka skola rekomendera ni? mvh andrea

Ang: Franska för nybörjare
2006-11-20 20:04   andrea
Hej Lisa Tack för tipset,hur länge var du där i nice och kan du flytande franska eller kan du konversera bra?Är osäker på hur länge jag behöver vara där nämligen.3 månader lär ju inte räcka om man e totalt nybörjare.....kanske 6 månader uppåt eller vad tror du? vh andrea

Ang: Franska för nybörjare
2006-11-21 09:41   Lisa§
Hej Andrea! Jag var nere i Nice i tre månader och jag kom ner som nybörjare. Eftersom jag inte var den flitigaste studenten så lärde jag mig inte så mycket som jag kunde gjort om jag valt att plugga lite varje dag. Jag lärde mig ungefär så mycket som mina vänner som läst franska från 6:an till till och med tvåan på gymnasiet. Skillanden är dock att man förstår franska bättre än dem eftersom man hör det varje dag och det är det enda språket som lärarna använder. Jag tror att om man ska lära sig franska mer flytande bör man vara där i alla fall 6 månader, och sen så krävs det ju att man underhåller sina nya kunskaper när man kommer hem och att man pluggar där nere såklart. Jäg åkte mest ner för att den var en kul grej och inte för att lära mig språket. Nu ska jag däremot ner till Rom i 6 månader för att verkligen lära mig italienska. Jag tror att om man har viljan så lär man sig otroligt mycket. Lycka till med allt!

RE: Franska för nybörjare
2011-01-18 10:11   Elin

Hej, Åkte du till Paris? Lärde du dej franska?
jag e en 23årig svensk tjej som inte kan ett ord franska men har en fransk pojkvän, som bor i paris
o studerar. Jag e hemskt sugen på att åka o bo med honom o lära mej franska.
Men vet inte vart jag ska börja? Känns så omöjligt, Jag har inget fett sparkonto direkt.
Bor i England för tillfället o jobbar på American express. Men skulle som sagt kunna tänka mej att packa ihop och flytta till paris i slutet utav somman (2011) Vill helt inte ta en massa lån och grejer, Finns det något CSN bigrag man kan söka? O hur gör man?
Tacksam för all hjälp!!! Min email: e.palsdottir@gmail.com


Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀