EF, Brighton - Forum

2005-04-03 10:58   Emma
Hej, i höst tänkte jag åka till Brighton! Jag ska åka med nån språkreseförmedlare, och kollar som bäst runt överallt. Jag undrar om någon åkt med tex EF eller STS (IBS) och vad ni isf tyckte om just dom? Har hört så mycket att värdfamilijerna ska vara jättedåliga, svårt att byta familj om man inte trivs osv. Skulle bli jätteglad om någon tog sig tid att svara till mig! mvh Emma

re: EF, Brighton
2005-04-17 20:10   MMH
Hej Emma! Jag har varit i Brighton och pluggat för cirka 2år sedan och gjorde det via IBS, och det var det bästa jag gjort i hela mitt liv. Jag har fått så himmla mycket nya vänner för livet runt om i världen och även en engelsk farmor=) ! Skolan jag gick på heter Hove college och när jag var där var det en svensk tjej som jobbade på den skolan som skötte allt men hon jobbar inte där längre, men personal och lärare var fantastiska.Jag vet inte om alla var nöjda med sina värdfam. men den tant som jag bodde hos blev som sagt min nya farmor.Om du åker så försöka att ta kontakt med värdfam. innan du åker så kan du byta innan det är för sent.En sak till är att se till att hamna i närheten av skolan så kanske du slipper köpa busskort, och att Hove området är det område jag skulle flytta till om jag fick välja då tex portslade ligger ca 30 min från själva city med buss.Se även till att ha med pengar så det räcker,jag hade med ca 15 000:- och det räckte gått och väl för 3månader.Jag vet inte om detta var till någon hjälp, eller om du kommer att få det så fantastiskt som jag men det är definitivt värt att ta reda på!!! =) MVH Malin

jag åker i sommar
2005-05-06 09:30   Marie
Hej! Jag åker till Brighton med ef nu i sommar (juni). Ska stanna 13 veckor och bo i värdfamilj. SÅ mykcet mer vet jag inte nu =) Om du vill kan du maila mig när jag är där så kan jag försökta svara på de frågor du har. Ha det// Marie (monporcha@hotmail.com)

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀