EF boende - Forum

2007-06-17 20:01   questiongirl
Funderar på att åka på språkresa med EF till London eller nånstans i USA,men undrar har någon här åkt med EF?isåfall vet du om man tex.har eget badrum på studenthem/internationel house eller måste man dela med alla andra?

EF i Miami
2007-06-26 23:43   Christine
post Hej! Jag åkte med EF till USA i år. Början på Januari till slutet på Mars. Närmare bestämt Florida och Miami beach. Bilden är skolan med tillhörande pool=) För boende kan du gå in på hemsidan och läsa mer. Jag valde dubbelrum på skolan mot extra tillägg vilket jag är glad för. Rummet var fint medan andra icke dubbelrum var hemska. Vissa hade kackerlackor. Skolan var ok. Min första lärare var sådär så jag bytte klass och fick en underbar som jag trivdes jättebra med. Ändå är det skolan jag saknar minst ( kanske beror på läxorna, he he) men miljön, stranden (skolan har ett underbart läge precis vid stranden), nattlivet, nya vänner, utflykter mm saknar jag mycket. Tänker på det varje dag för det ger ett så stort intryck på en att åka iväg utomlands. Även fast EF-skolan i Miami inte är den bästa och många åker dit bara för att ligga på stranden så var det nåt av det bästa jag gjort i hela mitt liv och skulle definitivt göra om det. Fast kanske då till Karlifonien för att se andra delar av USA med. Miami åker jag gärna tillbaka till på semester!! Lycka till vart du än åker, EF-skolorna i andra delar av världen kanske är bättre också!!

Ef skolan i Miami beach
2007-10-01 12:35   Karolina
Hej! Jag ser att du har varit i miami och pluggat! =)). Jag är nämligen sugen på att göra samma sak, tänkte bara höra lite med dig varför du inte tyckte att skolan var så bra?? Det var den enda skolan som jag har hittat som ligger i miami beach..eller finns det flera möjligtvis? När du valde dubbelrum delade du med någon annan då? Om man åker med någon annan tror du man får dela samma rum då? ehhe ok nu blev det massor med frågor.. är jätte tacksam för svar! Mvh karolina min email karro_angel_barn@hotmail.com

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀