Brighton i höst? - Forum

2005-05-17 18:51   josefin jonsson
Hejsan! jag är intresserad av att läsa engelsa på Brahes/visingsösfhsk i Brighton under hösten. Man bor inackorderad i familjer, vilket är toppen för språket och läser på skolan där (Loxdale Center) . Man får csn och själva undervisningen är kostnadsfri, det är inneboendet som kostar. kursen är mellan den 29/8-16/12. hela ht alltså. Jag har sökt till skolan och letar efter resekamrater. har höst massor gott om skolan, så jag söker efter trevliga resekamrater. Någon som är intresserad? Mvh josefin jonsson

ang. Brighton, Braheskolan
2005-06-04 14:11   Petter
Hej Hej! Jag har också starka funderingar på att plugga i Brighton genom Braheskolan i höst. Hade lite kontakt med en elev som gick där tidigare och var toppennöjd. Själv är jag lite kritisk till att det bara är svenska elever i klassen, men det skulle inte vara några större problem eftersom du bor i en engelsk värdfamilj, enligt hon som gått där. Den stora fördelen är ju priset plus att det verkar väldigt uppstrukturerat. Om du har lust så skicka ett mail till petter.krantz@swipnet.se så kan vi snacka mer om fördelar/nackdelar/resan osv... Mvh Petter

ang. Brighton
2005-06-04 14:17   Petter
Hej Hej! Jag har också starka funderingar på att plugga i Brighton genom Braheskolan i höst. Hade lite kontakt med en elev som gick där tidigare och var toppennöjd. Själv är jag lite kritisk till att det bara är svenska elever i klassen, men det skulle inte vara några större problem eftersom du bor i en engelsk värdfamilj, enligt hon som gått där. Den stora fördelen är ju priset plus att det verkar väldigt uppstrukturerat. Om du har lust så skicka ett mail till petter.krantz@swipnet.se så kan vi snacka mer om fördelar/nackdelar/resan osv... Mvh Petter

jag också
2005-06-12 22:10   Lisa
Jag kommer att gå den i höst, Jag ska gå första månaden i Stockholm också hade jag tänkt. Känns som att det var väldigt lite folk som sökte, i alla fall som det såg ut på intervjun jag var på. Men det kommer säkert att blki jättekul. // Lisa

Jag också
2005-06-12 22:13   Lisa
Jag kommer att gå den i höst, Jag ska gå första månaden i Stockholm också hade jag tänkt. Känns som att det var väldigt lite folk som sökte, i alla fall som det såg ut på intervjun jag var på. Men det kommer säkert att blki jättekul. // Lisa

SV:
2005-06-13 20:41   Petter
Vilken sorts intervju är det? Gör alla den? -Petter

intervju
2005-06-14 20:10   Lisa
Det var en antagningsintervju i Stockholm för ett par veckor sedan,, det beror nog på om du ska gå i Sverige innan eller inte. Fast så mycket till intervju var det inte mest information och lite frågor hur mycket man läst innan och så.

va kul!
2005-06-16 12:00   josefin
hejhej! va kul att det är fler som ska läsa!jag funderade på att läsa en månad i sverige först,me blev rekommenderad att åka direkt. Bor du i stockholm?

hej
2005-06-16 19:44   Lisa
Hej, nej jag bor inte i stockholm men min familj har lägenhet där så det är inga problem. Jag vill gå den innan och komma igång lite med engelskan igen eftersom den jag hade på gymnasiet var väldigt slapp.

mail
2005-06-19 14:30   Lisa
Hej, förresten är det nog enklare att snacka genom mail. Om du vill skicka till: livejournal@spray.se

Engelska i Brighton...eget boende...??
2005-06-22 15:42   Carolina
Hej alla! Ska läsa engelska i Brighton i höst... Har blivit erbjuden av skolan att bo i värdfamilj men eftersom jag åker med min man (som inte studerar utan tänker jobba) så får vi ordna med boendet själva. Funderar nu därför på om det är nån annan här som är i samma situation som oss eller som bara är sugen på att fixa ett bo själv...? Skulle va kul å prata med dig/er, skriv gärna en rad! linason@home.se /Carolina

mail
2005-06-23 18:19   Lisa
Hej, min mail håller på o krånglar, säg gärna till om du inte har fått svar på ditt mail ännu. mvh Lisa

Brighton boende
2007-06-15 23:51   Fia
På 'EC Brighton' som e en språkskola i Brighton finns det delad lägenhet och elevhem så att man inte behöver bo i värdfamilj. Jag va där förra året och jag ville inte heller bo i familj (man vet ju aldrig hur de blir!). Jag var jättenöjd med mitt rum i skolans elevhem - det var nära skolan och fräscht. Jag åkte med Blueberry - de var bra tyckte jag. Brighton är så mysigt - jag gillade verkligen staden!

Ang: Brighton i höst?
2007-11-22 13:41   Therese
Hejsan! Jag gick braheskolans kurs Visingsö-Brighton, och jag rekomenderar den varmt. De elever som kom från Stockholm/Göteborg kännde nog att de hade kunnat skippa tiden i sverige, men på visingsö var det guld! Man lär verkligen känna varandra och får tid på sig och hjälp med det man behöver i engelskan, oavsett på vilken nivå man är. När man kommer till Brighton sen är det så mycket man vill hinna med så det är inte samma sak! Jag vill också rekommendera er att satsa på värdfamilj, det är jättestor skillnad när man hör engelskan dagligen och när man umgås med engelsmän. Ifall du inte kan ta med din man (läste lite längre upp) så kanske du kan ringa till skolan och be dom kolla med sina värdfamiljer. Många familjer har inget emot att hyra ut till honom privat i fall det är så, en del har flera rum och ifall de inte är upptagna så hyrs de ut till andra elever vid andra skolor.

RE: Brighton i höst?
2009-08-03 17:54   Amelia
Okej! Vad kul då. Vad heter du, och vart bor du? Ska du bo på internatet?

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀