Boston, USA! - Forum

2006-03-29 20:17   Paulin
Hej! Jag är en 18-årig tjej från de djupaste smålandsskogarna och tar studenten till i år. Till hösten ska jag åka till Boston, USA för att läsa till en Cambridge-examen i tre månader. Eftersom ingen av kompisarna kunde följa med har jag redan beställt flyg och allt för att åka själv. Men skulle bli så glad om någon annan har samma tankar och kan haka på. Lite läskigt att bara åka iväg sådär själv... Hör av dig om du är intresserad!

Ang: Boston, USA!
2006-06-29 01:04   david
vad kostar hela paketet?

Ang: Boston, USA!
2006-06-29 20:20   Paulin
Hej! Hela paketet kostar lite över 50 000 kr. Så det är inte så billigt, men säkert värt det. Fast då är inte flygresan inräknad, eftersom jag åker gratis av andra anledningar. Har du också tankar på att åka dit eller?

Ang: Boston, USA!
2006-07-04 13:22   Jenny
Hej! Läste att du ska plugga i usa.. ska du läsa engelska där alltså? hur hittade du den kursen? Kan man kompensera för kursen i sverige? Som 20p engelska A eller så? Hälsningar Jenny

Ang: Boston, USA!
2006-07-05 18:30   Paulin
Hej! Jag vet inte om man kan kompensera för den i sverige, men det är ju bara att gå in på hemsidan och kolla upp. Jag reser med Blueberry språkresebyrå och läser bara engelska, ja. Så är det ett stort slutprov det sista, en sk Cambridge-examen. Funderar du också på att åka ett halvår eller?

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀