Berlin - Forum

2006-11-05 15:24   Erika
Jag planerar att åka till Berlin i ett halvår nästa höst och plugga tyska samt kanske jobba om det är möjligt. Jag undrar om någon som har varit där har någon bra språkskola att rekommendera. Jag funderar på SI, skulle gärna vilja veta om någon har erfarenhet av dem... Sedan undrar jag även hur det är med boende i Berlin, är det enkelt att få tag i lägenheter som man kan dela med andra (studenter och/eller tyskar)? Är det smart att göra det via språkskolan? Jag ska åka med en kompis och vi funderar på att bo på vandrarhem ett tag och fixa lägenhet på plats, kanske någon som har försökt att göra likadant och kan dela med sig av erfarenheterna..? Tacksam för svar!

Ang: Berlin
2006-12-15 19:53   Ania
Hej! Jag har bott i Munchen där jag jobbade som aupair. Det skulle nog kunna funka för er att ordna boende på plats men att hitta något innan är ju alltid en trygghet.. Mitt förslag är att gå in på www.google.de och skriv "wohnungssuche + berlin" Det mesta står ju på tyska så det är ju bra om ni kan förstå vad det står bara.

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀