Är jag flr gammal?? - Forum

2005-11-14 13:58   Caroline
hejsan! Jag vill så gärna åka till Berlin och studera språket i några veckor. Men jag har nyss fyllt 21 och känner att det kommer inte bli av förråän om ett-två år. Kanske när jag e uppåt 22-23. Är jag för gammal då? det känns som språkkurser bara e till för fok kring 20-årsåldern och under. mvh Caroline

Ang: Är jag flr gammal??
2005-11-14 17:02   gustavan
Nej inte är du för gammal! Nästa år fyller jag 40. Jag planerar att gå språkkurs i många språk i många år framöver. Gick min första språkkurs för 2 år sedan och det gav mersmak.Men jag har en trettonåring och vill därför inte vara borta för mycket.(Han vill inte med.) Så lycka till med dina planer. KP

Ang: Är jag flr gammal??
2005-11-29 22:45   My
Man är aldrig för gammal för språkstudier. Jag åkte på språkresa förra året och en gammal man på 70 eller 80 år gick i samma kurs så du kan själv jämföra hur mycket ålderskillnaden är. ----------------------- Du kanske kan låta barnet bo hos någon nära släkting eller göra ett avtal med en av ditt barns vänner som ahr plats för en till person?

Ang: Är jag flr gammal??
2006-03-20 13:26   Frida
Hej! Jag ska London och då är jag 23 år, vad jag har förstått så är det väldigt blandat men flest är ju runt 19-25. Åldern är bara en siffra, finns "vuxna" 19 åringar och väldigt unga 25-åringar så. :-) Frida

Ang: Är jag flr gammal??
2006-04-06 01:56   Elektra
Du är absolut inte för gammal! Speciellt inte i Berlin =) Jag och en kompis gick på språkskola där när vi var 18-19 och vi var typ yngst... Många var runt 25.. Nu är jag 24 och ska gå en kurs igen där i sommar för att fräsha upp grammatiken innan jag ska börja plugga där i höst... Jag kan rekommendera "Die Neue Schule" (www.dieneueschule.de). Mkt bra och trevliga lärare och prisvärt jämfört med t.ex. Goethe eller GLS (riktigt dålig skola). Åk till Berlin! Du kommer aldrig vilja komma tillbaka till Sverige igen... ;)

Ang: Är jag flr gammal??
2006-04-17 19:22   GS
Hej Jag är 40 år och skulle vilja åka på en veckas språkresa till England. Blir orolig när jag hör att du undrar om DU är för gammal. Är det någon som har någon erfarenhet av Lisa? Vilka åldrar är vanliga i de kurserna? Har någon gått kursen i Great Yarmouth? /40-åring

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀