Plugga engelska - Forum

2006-11-14 13:25   Kristin
Hej! Jag och en kompis vill jättegärna åka någonstans i vår (februari och minst 13 veckor framåt) och plugga engelska, kan bara inte bestämma oss för vart vi ska. Någon som har något tips på platser och kurser? Det lutar mest mot Malta eller London, någon som har pluggat där? Vilka skolor har bäst rykte? Någon som har samma planer men inte någon att åka med? Hör av dig, så kanske vi kan leta boende ihop m.m. alltid roligare om man är många! Vi är 20 år och bor i Jönköping. /Kristin chrissa86@hotmail.com

Ang: Plugga engelska
2006-11-16 14:05   Marie
Hejsan!! Ja var på Malta mars-juni 2005 och läste cambridge examenskurs på 16 veckor. Det va helt underbart och man träffar många trevliga människor. Jag gick på EC language school. Det var väldigt många svenskar som gick på den skolan. Jag kan verkligen rekommendera er att åka dit. Det är det bästa jag gjort =) Om ni har några frågor kan ni maila mig.

Ang: Plugga engelska
2006-11-28 22:21   Jack
Ak till Malta, Jag var dar med klassen april 2001. Otroligt bra manniskor i Malta, kanske vardens snallaste om jag jamfor de lander jag vart i. I Malta ar engelskan andra sprak, det forsta spraket ar en blandning av italienska, franska och arabiska. De har mycket kultur och traditioner och ar mycket sociala och trevliga, du kommer GARANTERAT fa en massa kompisar. Nar jag var dar sa fick t.o.m. Lars (blygast i klassen) kompisar och en maltetisk flickvan. Fast an det ar litet dar sa finns det mycket att se och gora. Lycka till / Jack

Ang: Plugga engelska
2006-11-30 22:30   Lina
Hej! Jag har precis anmält mig till en terminskurs i Engelska i Brighton, en timmas tågresa från London. Själva kursen är helt gratis eftersom det är ett utbyte med en svensk folkhögskola. Dessutom ordnar skolan boende! Gå in och läs på www.braheskolan.se och se om det är nåt för er! /Lina

Ang: Plugga engelska
2006-12-27 21:12   Lisa
Hej hej! Jo, alltså, jag ska själv åka o plugga engelska med en kompis i London nån gång februari/mars. De flesta skolor där (exempelvis STS och EF) ordnar boende åt en i samband med att man anmäler sig till kursen! Anledningen till att vi ska till London, är för att jag är helt kär i den staden, den är helt fantastisk på alla sätt kan jag bara säga! Småstad i storstaden, med trånga gator, gamla byggnader och en härlig stämning. Engelsmän är dessutom ett otroligt härligt folk, enkla att ha att göra med med hög social kompetens!!! Därför kan jag varmt rekommendera er att åka dit, ni kommer inte ångra er! Om ni bestämmer er för det, så mejla mig på flisan_257@hotmail.com, så kan vi ju ses och sådär:)! MVH Lisa

Ang: Plugga engelska
2007-02-06 18:15   Lina
Hejsan Lina! Jag undrar hur man ska gå till väga för att ingå i detta projekt o åka iväg och läsa engelska gratis ?

Ang: Plugga engelska
2007-04-13 21:59   Lina
Jag pluggade oxå på EC på Malta! Vilken toppentid - världens bästa lärare, skola, festande, nya människor från hela världen! Inget man ångar!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀