Jätte fint rum i tvåa uthyres i Wroclaw - Forum

2013-08-29 01:23   Marta

Hej :) Jag har en två rum lägenhet i en nybyggd byggnad. Jag söker någon som vill dela den med mig. Lägenheten är på Kościuszki 117 gatan, ungefär 15-20 minuter från mediciniska universitet med cykel/spårvågn, 10 minuter med cykel till stora torget, 7 minuter promenad till centrala tågstation. L’genheten ligger på 7:e våning. Den renoveras nu och ska vara färdig ungefär den 10 september. Ditt rum är redan färdigt och det är inte mycket kvar till att renovera i badrummet.

Rummet som jag vill hyra ut är jättemysigt. Det är 9kvm, möblerat med säng, klädskåp, skrivbord, två stolar och några hyllor på vägarna (allt nytt). I rummet finns ett stor fönster (franskt fönster). Du ska ha tillgång till badrum med badkar och tvättmaskin, kök med all nödvändig köksutrustning och källere, om du vill ställa några grejer där. Cykelrum finns i byggnaden. Jag är en trevlig tjej på 23 år. Jag bodde i Sverige i 2 år där jobbade jag som au-pair och lärde mig att pråta svenska. Nu är jag tillbaka i Polen. Detta året ska jag börja att studera på Tekniska Universitet i Wrocław.

Ibland gillar jag att vara ute på helgerna, och ibland stannar jag hemma. Jag älskar att laga mat, därför ska jag vara i köket ofta. :) Jag inte lyssnar på högt musik och inte bjudar kompisar varje dag. Du får gärna bjuda kompisar hem och ibland får någon sova över hos dig. Men ibland behöver jag ro, för att kunna plugga eller vila hemma. Det skulle vara roligt att bo med någon från ett annat land. Och för mig skulle det vara ändå bättre att bo med någon som kommer från Sverige. Då, hoppas jag, kan jag förbetra min svenska. :)

Jag pratar också engelska – ganska mycket bättre än svenska. Om du är ny här och inte känner till Wrocław, kan jag visa dig några fina platser här. :) Månadshyran är 950 polsk złoty +el, vatten och internet. Deposition – 1 månadshyra. För mer info skriv e-mail, sms eller ring mig: marta.zelkowe.gumisie@gmail.com +48 609 496 115 Med vänliga hälsningar, Marta


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀