Dela lägenhet med mig i Marais i sommar! - Forum

2009-06-22 21:14   Lisa
post Hej! Jag har just nu turen att bo i en supermysig lägenhet i Maraiskvarteren Paris. Min rumskamrat har dragit till sverige över sommaren (juli och augusti) och jag kan inte betala hela hyran själv som är på 930€/p i månaden (dock ett kap för att vara här). Blir vi två som bor här är det således 465 €/p som gäller, är vi däremot TRE blir det 310 €/p i månaden vilken såklart skulle vara angenämt! Lägenheten ligger på 5e våningen på en lugn gata (Rue Montmorency) i 3e arrondissementet. Den är ca 40 kvm, ljus och luftig med en egen charm. Det är en tvåa (ett sovrum och ett vardagsrum) med mycket extra utrymme då det finns ett "loft/krypin" där flera kan sova. Vad som mer finns är badrum, kök, toalett, tv, internet, tvättmaskin, fast telefon med gratis samtal till sveriges fasta nät, alla möbler och köksutrustning, ugn, lakan + handdukar, ett tak man kan gå ut på och som vi brukar använda som terass. Ja superfint är det! Jag heter Lisa, är 20 år och har bott i Paris sedan januari och pluggat franska på sorbonne. Nu när terminen slutat jobbar jag på en restaurang och försöker använda mig av den franska jag lärt mig under månaderna på skolan. Det schysstaste skulle ju vara om du var öppen, lätt att ha att göra med men ändå har sinne för hänsyn och ngn form av ordning. jag själv är social, har lätt för att skratta och försöker vara så respektfull och lyhörd som jag kan. Om du inte har ngt emot att dela boende och ser fram emot en grym sommar (juli och augusti) i paris kontakta mig maintenant! Lisa Horn 0610716348 från frankrike 0033610716348 från sverige lisa.horn@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀