Dela lägenhet i Paris vt 2011? - Forum

2010-11-03 02:49   Angelica

Coucou! Jag är en tjej på 21 år, uppvuxen på västkusten. Bor i Paris sedan april månad 2009 och har den senaste tiden (sen augusti) delat en lägenhet i 11:e arrondissementet med en god vän. Då jag fortfarande är alldeles för fäst vid tillvaron här så har jag bestämt mig för att förlänga mitt bostadskontrakt
och söker därför än ny kul person att dela lägenheten med! :) Jag jobbar på en tesalong (Tea by Thé) vid Louvren och läser nåra kurser i biokemi på distans.

Lägenheten ligger kanonplacerat på första våningen, 15 min från Bastille och knappt 4 min från Nation. Enligt min mening kan man inte hitta ett bättre läge.

Rummen som den består av är:
- Vardagsrum/matsal med en stor bäddsoffa, tv, högtalare, dvd, freebox, bord
och stolar samt diverse förvaringsmöbler (hyllor, byrå) och skrivbord.
- Sovrum med tv, säng, byrå..
- Ett senare utbyggt mini"kontor" som vi gjort om till sovkoj. Här finns en
säng, bokhylla och högtalarsystem.
- Ett litet kök
- Toalett
- Salle de bain (med dusch)

Hyran delar vi på 50/50, så det blir 600 € per skalle. Då ingår internet och repareringskostnader. Elen tillkommer, med en betalningsperiod på 2 månader. Den ligger då på ungefär 60-70 per person.

Ring eller maila vid intresse! Kan givetvis fixa bilder. Har dock inga på lager i skrivande stund, men ville få upp annonsen så fort som möjligt..

Om ni är nyfikna på vad jag är för prick så kan ni alltid kika in på min
blogg: ochsavidare.wordpress.com

Ta hand om er!
Jag håller tummarna för en toppencolocation!

mail: angelica@veddige.eu
mobil: +33 6 67 02 61 24


RE: Dela lägenhet i Paris vt 2011?
2011-02-12 18:24   Julia

Hej, söker du fortfarande en rummis?
Mitt namn är Julia och kommer från Stockholm, anlände nyligen till Paris och är i skrivande stund på jakt efter en rummis att dela boende med i Paris! Kommer att plugga franska vid Sorbonne i tre månader så till slutet av maj. Så, jag är väldigt intresserad av att dela boende. Berättar gärna mer om mig själv och kan skicka bild osv.

Min email är: Borneroth@gmail.com

Ps. Mejlade dig tidigare idag men det gick inte fram, vet inte vad det beror på men försöker här.

Julia


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀