Boende i Paris i höst! - Forum

2005-05-16 10:03   malin
Hej! Jag ska plugga franska i Paris i höst (skola: accord), och letar därför relativt billigt boende från i början av september! Jag är snart 20 år gammal, rökfri, öppen och social! Jag har inga högre krav på boendet, och skulle inte ha någonting alls emot att dela det med andra! Hör gärna av er om ni har några tips och idéer! Tack! /malin (malin_SWE@hotmail.com)

Paris
2005-07-11 19:35   Lydia
Hej Malin! Lydia heter jag och har nästan (till typ 99%) bestämt mig för att plugga franska i höst ( förmodligen på sorbonne). JAg fyller 21 i höst. Det verkar vara relativt svårt att hitta bostad i Paris, har du fått något napp? Hur ska man göra för att hitta något?? /Lydia Renkel

Paris
2005-07-17 15:06   Malin
Hej! Vad kul att du också ska till Paris i höst! Jag har nästan allt klart (skickar in CSN-papperen imorn! sedan är väl det mesta fixat!) Nej jag har inte hittat något boende, men min plan är att åka till paris, ta in på ett billigt sunkigt vandrarhem, och sedan intensivt försöka hitta boende! Hört andra som gjort så och 'alla' verkar lyckas! MEN min termin börjar 5 sept, vilket innebär ungefär samtidigt som alla andras termin börjar!! och det kommer kanske att vara ännu svårare att hitta någonstans att bo! Men men, jag är hoppfull och hoppas hitta något relativt snabbt! Om jag inte skulle få napp här hemifrån innan dess, men det är nog inte så troligt! Hur går det för dig? Bestämt dig för att åka än? /Kram Malin

boende i paris
2005-07-20 11:42   Anna
Hej hej! Anna heter jag, 22 år, åker till Paris /Sorbonne och lär mig franska 30/9 - 25/1. mitt boendeproblem är inte löst. några tips? allt är av intresse. hör gärna av dig.

Boendet i paris
2005-07-23 19:14   Lydia
Hej igen! Nu är allt klart och bokat. Bestämde mig faktiskt för att bo i famij i typ fyra veckor först, känns kanske inte jätteroligt men en kompis till mig säger att det verkligen funkar kanon och man lär sig språket ännu bättre...enligt min förening jag åker med har man oftast ett rum (för det mesta i lägenhet i centrala paris) och badrum.. Och man kan förlänga kontraktet sedan om man vill. Det känns jätte roligt ( plus lite läskigt..) att åka till paris!

Ang: Boende i Paris i höst!
2005-09-30 16:24   boende i Paris
Hej Malin: Jag ska till Paris den 2/10 o jag ska bo hos en vän första veckan. Men efter det så vet jag inget. Jag kommer att ha väldigt lite med pengar. Så nåt billigt vill jag hitta...ett rum...dela det går jag även med på. Kräver inte mycket. Ska plugga franska i 3 månader i FLE Paris. Hör av dig! Yanira yanirajim@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀