Kommande starter
Om utbildningen
Ta steget till att bli en auktoritet inom kundinsiktsarbete och var med att skapa framtidens kundupplevelser! Med denna upskill inom digital marknads- och kundinsiktsanalys får du fördjupa dig i insamling och tolkning av data. Du kommer att dyka djupt in i både kvalitativa och kvantitativa metoder, vilket möjliggör att du genererar exceptionella kundinsikter som kan förändra spelplanen i din organisation.
För att kunna förstå och anpassa sig till det ständigt föränderliga affärsklimatet, ligga i framkant och leverera överlägsna produkter och tjänster är djupgående kundinsikter och förståelse för marknadstrender kritiska faktorer. Under denna utbildning lär du dig att navigera i konsumentbeteenden, tolka nyckeltrender och forma en anpassningsbar, kundcentrerad affärsmodell. Bidra aktivt till din organisations utveckling samtidigt som du breddar ditt professionella perspektiv och bli en drivande kraft för förnyelse och förstklassig kundservice.
Customer Insights & Engagement är utformad för dig som är yrkesverksam inom kundinriktat arbete och vill fördjupa din kompetens. Genom att förstå, förfina och anpassa produkt- eller tjänsteerbjudanden baserat på förändringar i kundbeteende, kan du bidra till organisationens långsiktiga framgång och hållbarhet i en alltmer konkurrensutsatt och snabbföränderlig marknad.
Utbildningen är digitalt baserad och sker på distans vilket gör det möjligt att studera var du än bor eller befinner dig.
Så ansöker du
BEHÖRIGHET
- Grundläggande behörighet: lägst godkänt betyg i minst 2 250 gymnasiepoäng inklusive kurserna Svenska 1, Matematik 1 och Engelska 5, eller motsvarande.
- Minst två års yrkeserfarenhet inom kundrelaterat fokus, till exempel kundsupport, kundservice, kundupplevelse, kund- och kontoansvar, försäljning, etc. Deltid omvandlas till heltid.
Följande dokument/filer krävs för att din ansökan skall bedömas som komplett:
- Gymnasiebetyg
- Tydlig beskrivning av din yrkeserfarenhet som motsvarar kraven - fyll i och bifoga: Bilaga Yrkeserfarenhet finns på ihm.se.
Examen & Intyg
Genom denna utbildning kommer du lära du dig att analysera konsumentbeteenden, tolka nyckeltrender och utveckla kundcentrerade strategier och arbetsmetoder. Med dessa kompetenser hjälper du organisationen i riktning mot en affärskultur som är kunddriven och kundfokuserad.
Utbildningen ger dig verktyg och arbetsmetod i digital analys. Du utvecklar färdigheter i att spåra, samla in och mäta effektiviteten av olika kampanjer och strategier, tolka data på kundbehov och beteenden samt genomföra kund- och marknadsundersökningar.
Efter utbildningen kan du analyserar data för att hitta mönster, trender och insikter som hjälper dig att planera och genomföra strategier för ökat kundengagemang och lojalitet.
Kursinnehåll
KURSER
Customer Insights Digital Analytics
Customer Insights Fundamentals
Customer Insights Surveys
KURSUPPLÄGG
Flexibelt upplägg
- Förinspelade teorilektioner
- Digitala workshops och handledning med lärare
- Interaktion och dialog med andra deltagare
- Handledning av lärare
- Instuderingsfrågor, övningar och reflektionsuppgifter
- Fördjupningsmaterial
- Quiz för att testa dina kunskaper
- Möjlighet till individuell studietakt
Examinationer sker på distans för respektive delkurs.
Kostnader
Utbildningen är avgiftsfri och berättigar till både lån och stöd från Centrala Studiestödsnämnden (CSN). Kostnad för litteratur tillkommer.
Intresseanmälan
Hitta din utbildning på IHM Yrkeshögskola
När du läser en YH-utbildning på IHM får du inte bara kompetens för ett efterfrågat framtidsyrke. Hos oss utvecklas du till en modig nytänkare, med förmågan att bryta invanda mönster och driva innovation. Vill du vara med och forma morgondagens...