Visa studentum.se som: Mobil

Customer Experience Management

IHM Business School
Sammanfattning
Korta YH-utbildningar
Distans
12 veckor
Deltid
CSN-berättigad
Startdatum: december 2022 - Distans

Om utbildningen

Vill du jobba strategiskt och operativt med att förbättra kundupplevelsen? Kursen Customer Experience Management ger dig kompetens att utveckla, implementera och optimera flöden för en integrerad kundupplevelse genom hela kundresan.

Customer Experience Management (CXM) bygger på att mervärden och emotionella upplevelser är nyckeln till kundernas hjärtan och framtida köpbeslut – och är idag ett av företagens främsta framgångsfaktor. Företaget måste möta och överträffa kundernas förväntningar för att inte framstå som ett i mängden och tappa i konkurrenskraft.

Denna utbildning vänder sig till dig i en arbetsledande position inom marknadsföring, försäljning, och Digital Management/IT och som behöver kompetenspåfyllnad för att kunna implementera och arbeta utifrån CXM i verksamheten.

Fokus ligger på arbets- och projektmetodik och strategiska processer utifrån ett agilt förhållningssätt likväl som de organisatoriska aspekterna av CXM. CXM handlar om att förstå kundens upplevelser på djupet vilket innebär att kundupplevelsen måste vara integrerad i hela organisationens processer och verksamhet. Framgång beror likväl på medarbetarnas förhållningsätt och organisationens arbetsmetodik.

För mer information om Customer Experience Management, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Kursinnehåll

CUSTOMER EXPERIENCE MANAGMENT, 30 YH-POÄNG

  • Customer (experience) journey mapping – kundpersonas, kundhändelser/kundinteraktioner, touchpoints, kundupplevelse, nyckeltal/KPI, affärsmål, teamansvar, etc.
  • Tekniker och strategier – kund- och marknadssegmentering, innehållsproduktion, personalisering, kundlojalitetsprogram, kundinteraktioner, kunddataanalys, etc.
  • Strategiskt och operativt arbete inom Customer Experience Management - undersök & kartlägg, beskriv & definiera, koncept & beslut, utveckla & implementera, följ upp & analysera, testa & optimera.
  • System och plattformar – CRM, marketing automation, ehandel, kundtjänst, CMS, etc.
  • Kundrelaterade processer och resurser internt och externt inom en organisation.
  • Arbets- och projektmetodik inom Customer Experience Management som agilt och tvärfunktionellt teamarbete. 
  • Organisationsprocesser kopplade till Customer Experience Management.
  • Design thinking/service design/tjänstedesignmetodik – iterativa arbetsprocesser, prototyping, användarcentrering, etc.

Så ansöker du

ÄR DU BEHÖRIG?

För att ansöka krävs det att du har:

  • Grundläggande behörighet:lägst godkänt betyg i minst 2 250 gymnasiepoäng inklusive kurserna Svenska 1, Matematik 1 och Engelska 5, eller motsvarande.
  • Minst två års yrkeserfarenhetpå heltid (deltid omräknas till heltid) av en arbetsledande roll inom marknadsföring, försäljning eller Digital Management/IT. 

  • Följande dokument/filer krävs för att din ansökan skall bedömas som komplett:

    • Gymnasiebetyg

    • Beskrivning av din yrkeserfarenhet - fyll i och bifoga: Bilaga Yrkeserfarenhet -kommer inför att ansökan öppnar på ihm.se.

Examen & Intyg

Denna utbildning ger dig som ledare en yrkeskompetens att förädla kundupplevelsen kopplat till utvecklad arbetsmetodik och ansvarsfördelning. En framgångsrik CX-strategi kräver löpande arbets- och metodikutveckling tillsammans med tvärorganisatoriska processer – ett behov som denna utbildning effektivt möter.Genom din nya kompetens kan du utveckla organisationens arbets- och projektmetodik inom kundupplevelseintegrering samt kundupplevelsehantering. Utbildningen rustar dig även för att axla tvärfunktionella roller inom CX.

Kostnader

Utbildningen är avgiftsfri och berättigar till både lån och stöd från Centrala Studiestödsnämden (CSN). Kostnad för litteratur tillkommer.

Fortsatta studier

HUR FUNKAR DET ATT LÄSA PÅ DISTANS?

  • Undervisningen startar med att du går igenom inspelat material från lärare ​
  • Du får instuderingsfrågor, övningar och reflektionsuppgifter som ska lösas antingen individuellt eller i grupp ​
  • Du träffar övriga kursdeltagare i ett live-forum för att dyka djupare i vissa utvalda ämnen och diskutera de mest aktuella frågorna. Dessa spelas in och går att titta på i efterhand.

IHM Business School

IHM utvecklar kompetensen som utvecklar näringslivet.

Världen förändrar, följer du med? IHM ger dig förmågan att förändra och förändras med kompetensen som framtidens arbetsmarknad kräver. Hos oss får entreprenörer och intraprenörer omge sig med likasinnade och sporra varandra till vassare idéer. Med aktuell och relevant kunskap...


Läs mer om IHM Business School och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Customer Experience Management

  Få mer information via mejl

  Inte bindande

  Kostnadsfritt

Hitta till utbildaren

IHM Business School

Fabriksgatan 25
41250 Göteborg


Recensioner
Recensioner
Det finns ännu inga recensioner för utbildningen.

Skolrecensioner
(4,5)
Baseras på 17 recensioner.
Se alla skolans recensioner
Gör intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Customer Experience Management från IHM Business School, fyll i följande uppgifter: