Master in Digital Marketing, Transformation & Design Thinking (in English)
Den digitala omvandlingen av företag accelererar och kunderna blir alltmer bemyndigade och selektiva. Detta program kommer att ge eleverna färdigheter att designa effektiva digitala marknadsföringskampanjer, tillämpa ett strategiskt tillvägagångssätt för att planera digital transformation, omdesigna och omforma företag och produkter som drivs av ny teknik och förstå konsumenternas motivation och grunderna bakom sökmotoralgoritmer. De kommer också att lära sig hur man utvecklar innovativa idéer med hjälp av designtänkande processen bland andra idétekniker.
Kommande kursstarter
Ansökan och behörighet
Antagningskrav:*
- 1 bestyrkt kopia av kandidatexamen och betyg
- Bevis på engelsknivå: TOEFL-poäng 89 (internetbaserat), 233 (datorbaserat); IELTS 6,5; CAE C1 med ett minimumpoäng på 176; engelska som modersmål eller motsvarande
Sökande måste också uppfylla något av följande:
- En GPA på 3,0 på en 4,0-skala
- En tillfredsställande poäng på GMAT eller GRE
- En intervju med akademisk dekanus *
* Studenter som inte uppfyller kriterierna kommer att ha en intervju med antagningskommittén och kommer att övervägas på meritbasis. För mer information, vänligen kontakta antagningsavdelningen på ditt valda campus.
Examen, diplom m.m.
- En universitetsmasterexamen tilldelad av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), (título propio), ett statligt erkänt universitet i Spanien.
- En magisterexamen från EU Business School Switzerland som är internationellt ackrediterad av ACBSP, IACBE, IQA och certifierad av eduQua.
Kostnader
För information om kostnader - kontakta EU Business School.
Alla EU Business School-program är fullt godkända av CSN.
Videoreportage
Intresseanmälan
EU Business School
EU Business School grundades 1973 och har sedan dess erbjudit kvalitativa ekonomiutbildningar på flera olika campus runt om i Europa. Genom att erbjuda små, dynamiska klasser där undervisningen sker på engelska, kommer studenter från fler än 50 olika länder till de...