Avancerad nivå (Magister- och Masterexamen)

Master’s Program in Marketing

Längd
120
Utbildningstakt
Heltid/deltid
Studiestöd
CSN-berättigad
Längd
120
Utbildningstakt
Heltid/deltid
Studiestöd
CSN-berättigad

Om utbildningen

Programmet ges vid Handelshögskolan vid Umeå universitet
och undervisningen hålls på engelska. Det riktar
sig till dig som vill arbeta med strategisk marknadsföring
med en fördjupning mot marknadsundersökningar
och -analyser. I takt med ökad konkurrens och snabba
förändringar på marknaden behöver företag allt större
kunskap om t.ex. konkurrenter samt tekniska och
demografiska förändringar. Viktigt är att känna till konsumentattityder
och förväntningar på nya produkter.
Även existerande produkter måste utvärderas.

Så ansöker du

Grundläggande behörighetskrav till programmet är en Kandidatexamen, eller en motsvarande internationell examen från ett
internationellt erkänt universitet, i företagsekonomi.

Särskildbehörighet: 90hp företagsekonomi (inklusive minst 7,5 hp marknadsföring) samt 7,5 hp grundläggande statistik/matematik (statistik är rekommenderat).

Dessutom krävs engelska B från gymnasieskolan.

Studenter som söker till våra program utan en färdig examen kommer att antas under förutsättning att de vid registrering kan uppvisa intyg på färdig examen.

Examen & Intyg

Magisterexamen, Masterexamen

Handelshögskolan vid Umeå universitet

Handelshögskolan vid Umeå universitet

Handelshögskolan ligger på Umeå universitets campus och hos oss läser 2000 av universitetets 37500 studenter. Handelshögskolan har ett brett utbud av program och kurser.Vi erbjuder fyra civilekonomprogram, kandidatprogram i statistik och flera masterprogram på engelska med spännande inriktningar.Inom Handelshögskolan kan...

Läs mer om Handelshögskolan vid Umeå universitet och visa alla utbildningar.

Highlights