CSN - Forum

2017-03-27 16:29   Medicinstuderande
Har fått gå om 2 år pga personliga skäl och har räknat ut att jag kommer fattas pengar från CSN eftersom hela beloppet från undervisningsavgift kommer användas upp innan jag blir klart. Finns det ngn med liknande situation? Hur gjorde ni för att betala av skolan? Ska jobba i Norge till sommaren så jag får ihop pengarna. Men sen tar ju också veckorna slut för bidrag/lån till vardagen. Tack för alla tips :)

RE: CSN
2017-10-16 19:23   Fråga Ugglan
Det är ju en ganska svår situation. Kan du sprida ut bidraget/lånet över en längre tidsperiod? Annars gäller det nog bara att jobba järnet, eller eventuellt låna till lånet, låter galet jag vet. Du kan ju kolla om du kan hitta student rabatt nånstans. jag har för mig att https://www.coolfinans.com.se/lan/santander-bank ska vara bra, men jag är inte säker om jag minns rätt. Annars kanske föräldrarna eller någon bekant kan hjälpa till med ett lån? Det är inte så lätt minsann. jag hoppas att det löser sig för dig.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀