Yrkesutbildning

Digital marknadsföring på distans

Längd
40 timmar, för alltid tillgång till material
Utbildningstakt
Deltid, distans
Studiestöd
Icke studiemedelsberättigad
Pris
4 995 SEK inkl. moms
Nästa startdatum
Du väljer startdatum se detaljer
Utbildningsform
Distans
Längd
40 timmar, för alltid tillgång till material
Utbildningstakt
Deltid, distans
Studiestöd
Icke studiemedelsberättigad
Pris
4 995 SEK inkl. moms
Nästa startdatum
Du väljer startdatum se detaljer
Utbildningsform
Distans
Få mer information om utbildningen 👍

Digital marknadsföring på distans

 Digital marknadsföring på distans

Bli Digital Marknadsförare - helt på distans

Idag är digitala kunskaper något som förväntas av alla marknadsförare. Att vara marknadsförare innebär alltså att vara en digital marknadsförare. Vår utbildning i digital marknadsföring är en yrkesutbildning som förbereder dig att jobba med digital marknadsföring direkt. Den passar utmärkt för dig som redan är i arbetslivet, eller dig som nyfiken privatperson.

Yrkesrollerna som en digital marknadsförare kan ha är många:

  • Online-marknadsförare
  • Inbound-marknadsförare
  • Outbound-marknadsförare
  • SEO:are
  • SEM:are
  • Webbanalytiker
  • Digital marketing manager
  • Programmatic ansvarig
  • Adops
  • Sociala medier-ansvarig

Ovan är bara en bråkdel.

För mer information om Digital marknadsföring på distans, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Kommande kursstarter

1 tillgängligt startdatum

Du väljer startdatum

  • Distans
  • Distans

Varför ska du välja Nordic Tech Institute - Utbildningar på distans?

Distansutbildningar

Kombinera arbete

med studier

Bli certifierad

Så ansöker du

Det är helt upp till dig när du vill starta kursen. Kursen är 100% på distans, och kan startas när som helst.

Vem är kursen i digital marknadsföring för? 

Vår kurs passar utmärkt för all form av kompetensutveckling. Nedan listar vi några av dom som brukar gå vår kurs. Känner du att du inte passar in nedan så betyder det inte att kursen inte är för dig. Hör av dig till oss så berättar vi gärna mer om hur kursen kan passa din situation.

För dig som jobbar eller har jobbat med marknadsföring (men inte digitalt)
Om du har jobbat eller studerat marknadsföring men inte jobbat med digital marknadsföring är vår kurs en utmärkt inkörsport till området. I kursen har du möjlighet att utveckla din kompetens inom marknadsföring och addera mer praktiska element i den digitala världen. Kursen passar även för dig som jobbat lite med digital marknadsföring, men där du fortfarande känner att du saknar vissa element. 

För dig som vill jobba med digital marknadsföring, men saknar förkunskap
Den här kursen kräver inga förkunskaper av deltagaren. Om du är nyfiken på, eller vill jobba med digital marknadsföring passar alltså kursen utmärkt för att bygga upp den kunskap som krävs för att få ett jobb inom området. 

För dig som driver ett företag och vill växa din verksamhet digitalt
Ett stort fokus i kursen är på praktiskt applicerbara övningar. Det innebär att om du har en verksamhet som du vill jobba med under kursens gång, så kommer du kunna nyttja kursen till sin fulla potential. Om du gör övningarna och följer råden i kursen finns alla chanser att du kommer öka ditt företags digitala tillväxt substantiellt.

Efter utbildningen

Om du är trött på att lära dig utan att få testa i praktiken, så är den här kursen för dig. Kursen går igenom de huvudsakliga verktyg som finns, och visar dig hur du faktiskt kan använda dem i praktiken.

Kursen har hållits på yrkeshögskolorna Nackademin och Stockholms Internationella Handelsskola. Kursen är alltså beprövad med flera alumner redan ute i arbetslivet. Den har även hjälpt flera företag med viktig kompetensutveckling.

Examen & Intyg

I slutet av kursen får du möjligheten att certifiera dig. Certifikat kräver godkänt genomfört test. Detta görs online och du får svar direkt om du är godkänd. Testet kan du göra så många gånger som du behöver för att bli godkänd. Certifieringen är 100% valfri.

Kostnader

Kursen i Digital marknadsföring kostar 4995 kr (inkl. moms) och du har sedan obegränsad tillgång till kursen för alltid!

Du kan betala kursen med Klarna, Swish och faktura. 

Vi erbjuder dessutom delbetalning i samarbete med Klarna. 

Kursinnehåll

Del 1: Innan du startar

Det här är introduktionen till kursen. Här går vi igenom vilka verktyg som vi kommer använda i kursen.

Del 2: Marknadsanalys

I det här momentet går vi igenom förarbetet (som är centralt när vi jobbar med digital marknadsföring). Vi identifierar vart vår målgrupp finns, vad dom söker på och hur vår konkurrens ser ut digitalt.

Del 3: Analys

Den här delen är där vi lär oss det första verktyget fullt ut: Google Analytics. Vi går igenom grunderna i webbanalys samt går in i djupet på hur man faktiskt kan arbeta med Google Analytics som mätverktyg.

Del 4: Sökmotoroptimering (SEO)

Här handlar det om att bemästra sökmotoroptimering. Vi går först igenom övergripande koncept innan vi djupdyker i varje område. Efter den här delen kommer du kunna göra grymma förbättringar på vilken hemsida du än kikar på.

Del 5: Sökmotormarknadsföring (SEM)

Här lär vi oss att skapa grymma kampanjer i Google Ads. Vi går först igenom strukturerna för att sedan djupdyka i hur vi faktiskt kan få ett optimalt resultat i vår sökmotorannonsering.

Del 6: Sociala medier

Här går vi igenom allt som har med sociala medier att göra. Först med fokus på koncept och strategier och sedan fokus på olika annonseringsmetoder vi kan använda i sociala medier.

Del 7: E-postmarknadsföring

Här går vi igenom grunderna, strategier och genomförande i just e-postmarknadsföring.

Del 8: Displaymarknadsföring

Här går vi igenom grunderna, strategier och genomförande i just displaymarknadsföring.

Del 9: Andra viktiga områden

Den här delen fångar upp områden inom digital marknadsföring som är viktiga att känna till, men som i sig inte kräver en helt egen del.

Dom huvudsakliga momenten är:

  • Affiliatemarknadsföring
  • UX (user experience)
  • Personalisering

Vi går även igenom verktyg som hjälper dig att hålla dina nyvunna kunskaper uppdaterade (sajter, verktyg och liknande som är bra att ha koll på).

Del 10: Certifiering

Hur ser inläsningsmaterialet ut?

Kursen blandar flera medier: video, bilder, text, övningsuppgifter och quiz.

Den innehåller: 

  • Mer än 13 timmar fördjupade videos
  • Mer än 400 sidor inläsningsmaterial
  • 13 unika övningsquiz
  • Flera praktiska övningar och exempel
  • Support med snabba svar när du har frågor

Fortsatta studier

Kursansvarig - Simon Myringer

Simon har mer än 10 års erfarenhet inom digital marknadsföring. Han har ansvarat över Googles utbildningsinitiativ Digitalakademin i Stockholm, samt undervisat i digital marknadsföring på flera YH-skolor. Han har även jobbat som digitalt ansvarig på flera större bolag. 

Intresseanmälan

Gör en intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Digital marknadsföring på distans

  Få mer information via mejl

  Inte bindande

  Kostnadsfritt


reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 80 recensioner
Skriv en recension
5/5
Jason A
19 jan 2024

tack för den här grymma kursen!!

5/5
Ricgard Dyvellås
09 jan 2024

Jag tycker det var en bra grundlig genomgång av vad Digital Marknadsföring innebär. Den kan fungera bra som en crash course men också som en väldigt bra genomgång även för den s...

Visa mer
5/5
Elin
23 nov 2023
Oh vad bra!

Jag är jättenöjd med kursen. Det har hjälp mig och det nystartade företaget jag hjälper otroligt mycket. Jag är helt övertygad om att innehållet kommer att hjälpa mig även framö...

Visa mer
Highlights