Grundnivå (Högskole- och Kandidatexamen)
Inga recensioner än

Bachelor of Science in International Marketing

The Global American University, Schiller, i Paris (+1 orter)
Längd
4 år
Utbildningstakt
Heltid
Studiestöd
Studiemedelsberättigad
Nästa startdatum
Flertalet starter varje år (+2 starter)
Utbildningsform
Klassrum
Längd
4 år
Utbildningstakt
Heltid
Studiestöd
Studiemedelsberättigad
Nästa startdatum
Flertalet starter varje år (+2 starter)
Utbildningsform
Klassrum
Få mer information om utbildningen 👍

Bachelor of Science in International Marketing

Läs Bachelor of Science in International Marketing

I Bachelor of Science in International Marketing kommer studenterna att lära sig principerna för marknadsföring i dagens digitala värld i ett globalt sammanhang samt skaffa sig en effektiv mångkulturell kommunikationsförmåga i både tal och skrift samt kritiskt tänkande för bedömning och beslutsfattande i en snabb och föränderlig miljö som dagens digitala affärsvärld.

För mer information om Bachelor of Science in International Marketing, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 startdatum

Flertalet starter varje år

  • Klassrum
  • Madrid

Flertalet starter varje år

  • Klassrum
  • Paris

Ansökan och behörighet

Steg för antagning


  1. Fyll i ansökan. Gå till ansökningsregistrering.
  2. Betala ansökningsavgiften. Detta steg slutförs vanligtvis med din antagningsrepresentant efter intervjuprocessen.
  3. Slutför intervjun. Intervjun med din antagningsrepresentant ger ett utmärkt tillfälle att ställa frågor, definiera dina pedagogiska och professionella mål och diskutera om en Schiller-examen kommer att möta dina behov.
  4. Skicka alla nödvändiga antagningshandlingar. Detta inkluderar utskrifter, passdokumentation, bevis på engelska kunskaper, motiveringsbrev, etc.
  5. När du har accepterat får du ett acceptpaket. När det gäller studenter som behöver ett VISA får du en skannad kopia av ett villkorat antagningsbrev tillsammans med fakturan för din första termins undervisning. När den är betald får du den officiella kopian av ditt antagningsbrev och antagningspaket.
  6. Grattis! Du är nu en del av Schillers lärande community.

Kompetenser

Kompetens

Utexaminerade av denna kandidatexamen i internationell marknadsföring kommer att kunna:

  • Kritiskt analysera och tillämpa koncept, system och verktyg för marknadsföringsinformationshantering som behövs för att erhålla, utvärdera och sprida information för användning vid marknadsföringsbeslut.
  • Utveckla strategier för effektiv kommunikation, placering/distribution av produkter, koncept, varor och tjänster som svarar mot internationella marknader.
  • Undersök nya kunders behov och önskemål och ge marknadsföringsrekommendationer angående affärsbeslut.
  • Formulera en marknadsplan som kommer att möta behoven eller målen för ett företag eller en organisation.
  • Utvärdera effekten av att förändra globala, politiska, ekonomiska, konkurrenskraftiga, miljömässiga, kulturella och sociala system på utvecklingen av marknadsföringsstrategier.
  • Att använda bästa praxis och internationella standarder motiverar behovet av att vara medveten om och respektera etiska frågor och ansvarsfullt medborgarskap som tillämpas i den professionella kontexten av marknadsföringsaktiviteter.
  • Integrera överförbara färdigheter i muntlig och skriftlig kommunikation, lagarbete, guidat lärande och självständiga studier.
  • Främja stipendier och forskning för att främja internationell marknadsföring.

Kostnader

Studieavgifter för europeiska campus: €15 400

Studieavgifter för USA campus: $17 100

Studieavgifter för Schiller Online (distansundervisning): $17 700

Flera stipendiealternativ finns tillgängliga. Se universitetets hemsida för mer information.

Fortsatta studier

Karriärvägar

Detta program förbereder Schillers studenter att arbeta i en global värld där gränserna mellan affärsvärlden och den tekniska världen är mindre och mindre definierade; där marknadsföring inte längre förstås om den inte är digital och internationalisering av företag via digital marknadsföring är nyckeln.

Förutom att öppna dörren till traditionella affärsyrken som redovisning, bank, värdepapper, råvaror, fonder och truster, ger det också nuvarande och framtida jobb inom områdena digital transformation, digitala affärer och e-handel, Business Analytics, Webbplatsutveckling och projektledning inom räckhåll.

Intresseanmälan

Gör en intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Bachelor of Science in International Marketing

  Få mer information via mejl

  Inte bindande

  Kostnadsfritt

Beskrivning och boende

The Global American University, Schiller
Schiller International University
Calle Joaquín Costa, 20, Plaza de la República Argentina
28002 Madrid

The Global American University, Schiller

Vi är The Global American University, Schiller, det nya utbildningskonceptet som riktar sig till människor som förstår att styrande i en global värld kräver smart global prestation.  Genom våra fyra internationella campus ger vi studenterna global transformativ utbildning. En inlärningsupplevelse...

Läs mer om The Global American University, Schiller och visa alla utbildningar.

Highlights

Kursinnehåll

Vad kommer jag lära mig

Upptäck, designa och utveckla den professionella profilen som bäst passar dina mål. Baserat på en solid akademisk struktur anpassad till den nuvarande verkligheten förser vi dig med specifika inlärningsverktyg, metoder och uppslukande upplevelser för att anpassa din väg.

  • Solid akademisk grund kopplad till verkligheten
  • Modulerbart lärande
  • Interaktiva lektioner
  • Att lära sig genom att göra metoder
  • Stark närvaro av teknik, digital och hållbarhet
  • Internationella fördjupningar att utforska och uppleva
  • Utmaningar med riktiga organisationer
  • Personlig akademisk & karriärrådgivning

Plats

MADRID – PARIS

Upplev en verkligt 100 % internationell upplevelse genom att studera ditt program i upp till två olika länder utan att förlora några poäng och utan svåra övergångar.*

*Campustransfer är beroende av lokal programtillgänglighet och personlig visumprocess.