Digital Marketing/Growth Manager
I takt med den digitala utvecklingen blir vikten av att skapa och analysera digitala kampanjer, aktiviteter och kanaler allt viktigare för alla typer av företag och organisationer. Därför har en Digital Marketing/Growth Manager en nyckelroll inom marknadsföring, analys och strategi och är specialiserad på att förstå de digitala kanalerna, samordna dessa för både extern och intern kommunikation samt utforska möjligheter inom digitala affärer.
Utbildningen har ingen garanterad start höstterminen 2021, besked om utbildningens start kommer den 21/1-2021. Gör en intresseanmälan så håller vi dig informerad.
Utbildningen ger dig kompetens för att självständigt arbeta som Digital Marketing/Growth Manager i syfte att främja din egen fortsatta lärandeprocess och följa områdets utveckling i takt med att samhället digitaliseras.
Yrkesroller efter utbildningen
En Digital marketing/growth manager har en central roll inom marknadskommunikation, analys- och strategi och är specialiserad på att förstå de digitala kanalerna och medierna. I takt med att den digitala utvecklingen går framåt, blir vikten av att skapa och analysera strategiska kampanjer, aktiviteter och kanaler allt viktigare för både PR-, Reklam- och mediebyråer, kommersiella företag och myndigheter.
Efter utbildningen kan du välja att arbeta på ett företag, på en byrå eller som frilansande konsult med eget företag som till exempel:
- Digital affärsutvecklare
- Digital koordinator
- Digital Marketing/Growth manager
- Digital Planner
- Digital Specialist
Utbildningen
Efter avslutad utbildning kommer din kompetens att vara central för ett varumärkes digitala närvaro. Du har en stor förståelse och ett intresse av samtliga digitala kanaler och hur de samspelar och påverkar ett företags varumärke, dess marknadsföring, kommunikation och digitala utveckling.
Förutom att arbeta som Digital Marketing/Growth Manager möjliggör utbildningen yrkesbanor som:
SEO/SEM specialist
Digital planner
Digital koordinator
Digital affärsutvecklare
Lärande i arbete (LIA)
Praktik på ett av företagen i Nackademins nätverk
En tredjedel av utbildningen är förlagd på en verklig arbetsplats genom en LIA-praktik. Där får du under erfaren handledning omsätta teori i praktisk övning för att utveckla, fördjupa och befästa dina lärdomar till kunskap. Där har du också chansen att skaffa värdefulla kontakter och lära känna branschen på ett djupare plan.
På Nackademin har vi en unik närhet till anställande företag och du får en mycket relevant kunskap, eftersom näringslivet medverkar i utbildningens innehåll, upplägg och lärande. Genom LIA- praktiken så är Nackademin också en självklar rekryteringsbas, och skolans studenter har gott rykte i branschen.
Utbildningens innehåll
- Affärsmannaskap 20 YH-poäng
- Digital utveckling 15 YH-poäng
- Projektmetodik 20 YH-poäng
- Digitala tjänster 50 YH-poäng
- Beteendeanalys 45 YH-poäng
- Examensarbete 50 YH-poäng
- LIA-praktik 1, 50 YH-poäng
- LIA-praktik 2, 100 YH-poäng
- Strategiskt arbete 60 YH-poäng
Ansökan och behörighet
Svenska 2 (B), Engelska B (6), Matematik 2 (B). Läs mer på Nackademin.se
Kostnader
Utbildningen är kostnadsfri och berättigar till studiemedel från CSN.
Examen, diplom m.m.
Yrkeshögskoleexamen.
Nackademin

Nackademin gör dig redo för jobb. Vi är störst på yrkehögskolesutbildning i Stockholm och erbjuder ett unikt nätverk med över 1000 företag. En fjärdedel av din studietid på Nackademin består av praktik hos ett företag - och 9 av 10 studenter...
Intresseanmälan
Kontaktuppgifter till Nackademin
Nackademin
För att få mer information om utbildningen Digital Marketing/Growth Manager från Nackademin, fyll i följande uppgifter: