Visa studentum.se som: Mobil

Masterprogram Media and Communication Management

Macromedia University
Sammanfattning
Avancerad nivå (Magister- och Masterexamen)
Berlin, München
3-4 terminer
Heltid
Studiemedelsberättigad
Engelska
Kommande starter
Berlin
mars 2020  (Engelska)
oktober 2020  (Engelska)
München
mars 2020  (Engelska)
oktober 2020  (Engelska)

Masterprogram Media and Communication Management

Hur ska företag utforma sina medie- och kommunikationsstrategier? Med oändligt många trender, verktyg och plattformar måste medieföretag ständigt leta efter nya utmaningar och möjligheter.

Det snabbt föränderliga medielandskapet kräver beslutsfattare som kan kombinera mediehanteringsfärdigheter med strategiskt tänkande, och detta masterprogram med inriktning på Media and communication management är utformat för att utbilda framtidens media managers.

Innehållet i programmet Media and Communications Management (M.A.)

I denna masterkurs kommer du att specialisera dig i medie- och kommunikationsmanagement genom att utveckla en grundlig förståelse för relevanta teorier, metoder och verktyg du behöver för att arbeta som toppchef i en ledande position inom medieindustrin. Detta inkluderar intensiv översikt av media management, varumärkeshantering, PR och reklam och kommunikationspsykologi.

Programmet inkluderar:

  • Globala trender
  • Media- och kommunikationsforskning
  • Strategi och innovationsprocesser
  • Media-ekonomi och management
  • Företagskommunikations-management
  • Ledarskap och entreprenörstänkande
  • Varumärken och marknadsföring

Antagningskrav

Antagningskraven är följande:

  • Godkänd kandidatexamen
  • Engelska språkkunskaper
    - TOEFL (minst 72 av 120)
    - IELTS (minst 6 av 9)
  • CV (curriculum vitae)
  • Motivationsbrev
  • Rekommendationsbrev (av din lärare eller arbetsgivare)
  • Personlig intervju (valfritt)

Sökande med en kandidatexamen på 180 högskolepoäng studerar ett fyra-terminers program, medan sökande med 210 högskolepoäng kan gå med i tre-terminsprogrammet.

TOEFL

TOEFL-testet accepteras av 10 000+ universitet och högskolor i över 150 länder. Boka ditt test idag!

Examen & Intyg

  • Master of Arts in Media and Communication Management

Kostnader

Studieavgift

6 500 € per termin

Engångsregistreringsavgift

500 € (EU-studenter)
750 € (icke-EU-studenter)

Karriärsmöjligheter

I slutet av detta MA-program är du fullt beredd att utföra ledande roller på toppnivå inom området Media och kommunikations-management och kan sträva efter konkurrenskraftiga ledande befattningar i medieföretag, kreativa byråer, förlag, företag och ideella organisationer över hela världen . Exempel på framtida roller inkluderar:

  • Kommunikationschef
  • Account manager i marknadsföringsbyråer
  • Producent för film- eller tv-projekt
  • Marknadsansvarig
  • PR-chef eller talesman för företag eller SMEs
  • Projektledare inom mediesektorn
  • Social media manager

Macromedia University

Macromedia University

Brett spektrum och internationell examen 

Den digitala omställningen har ändrat och ändrar strukturen i affärsvärlden från grunden. Branschen är i behov av människor som kan tänka utanför boxen och kan navigera genom - men också skapa den förändring som behövs. Det är precis dem som...


Läs mer om Macromedia University och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Masterprogram Media and Communication Management

 Få mer information via mail

 Ickebindande

 Kostnadsfritt

Hitta till utbildaren

Macromedia University

Mehringdamm 33
10961 berlin

Mobil 49 89 544151-0
www.mhmk-international.org


Beställ information

För att få mer information om utbildningen Masterprogram Media and Communication Management från Macromedia University, fyll i följande uppgifter:

Recensioner
Det finns ännu inga recensioner för utbildningen.