Avancerad nivå (Magister- och Masterexamen)

Masterprogram Brand Management

Macromedia University, i Berlin (+1 orter)
Längd
3-4 terminer
Utbildningstakt
Heltid
Studiestöd
Studiemedelsberättigad
Nästa startdatum
oktober 2024 (+4 starter)
Utbildningsform
Klassrum
Språk
Engelska
Längd
3-4 terminer
Utbildningstakt
Heltid
Studiestöd
Studiemedelsberättigad
Nästa startdatum
oktober 2024 (+4 starter)
Utbildningsform
Klassrum
Språk
Engelska
Få mer information om utbildningen 👍

Masterprogram Brand Management

man on train

Vill du förstå varumärkets verkliga affärsvärde? Strukturförändringar i dagens befolkning och digitaliseringen av vårt samhälle kräver ny hantering av varumärken.

Digitala varumärken utgör en ny kärnkompetens för byråer och företag. Kreativa och strategiska planeringsfärdigheter samt användning av alla mediekanaler på olika medier krävs för att utveckla och hantera varumärken effektivt.

Innehållet i programmet Brand Management (M.A.)

Studenter som specialiserat sig på varumärkeshantering lär sig om aktuella varumärkeshanteringsfrågor och får medvetenhet om varumärkesrelationer inom komplexa varumärkesarkitekturer. Eleverna lär sig också hur man kombinerar ledningsfältet med kreativ planering och förbereder dem för ledarroller och uppgifter inom varumärkesutveckling, marknadsföringskommunikation och designfunktioner. Viktiga moduler inkluderar:

  • Varumärkeshantering
  • Varumärkesutveckling
  • Marknadskommunikation
  • Produktstrategi
  • Sociala medier-strategi
För mer information om Masterprogram Brand Management, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Kommande kursstarter

Välj mellan 4 startdatum

oktober 2024

  • Klassrum
  • Berlin
  • Engelska

oktober 2024

  • Klassrum
  • München
  • Engelska

mars 2025

  • Klassrum
  • Berlin
  • Engelska

mars 2025

  • Klassrum
  • München
  • Engelska

Antagningskrav

Antagningskraven är följande:

  • Godkänd kandidatexamen
  • Engelska språkkunskaper
    - TOEFL (minst 72 av 120)
    - IELTS (minst 6 av 9)
  • CV (curriculum vitae)
  • Motivationsbrev
  • Rekommendationsbrev (av din lärare eller arbetsgivare)
  • Personlig intervju (valfritt)

Sökande med en kandidatexamen på 180 högskolepoäng studerar ett fyra-terminers program, medan sökande med 210 högskolepoäng kan gå med i tre-terminsprogrammet.

TOEFL

TOEFL-testet accepteras av 10 000+ universitet och högskolor i över 150 länder. Boka ditt test idag!

Examen & Intyg

  • Master of Arts in Media and Communication Management med inriktning inom Brand Management

Kostnader

Studieavgift

6 500 € per termin

Engångsregistreringsavgift

500 € (EU-studenter)
750 € (icke-EU-studenter)

Karriärsmöjligheter

När du har tagit examen från detta M.A.-program öppnas många karriärmöjligheter för dig på den internationella arbetsmarknaden. Du kan arbeta på olika företagsledningar, medieföretag, annonsbyråer, detaljhandlare, marknadsföringsbyråer och konsultföretag. Några exempel på potentiella roller är:

  • Senior marknadschef
  • Varumärkeschef
  • Digital marknadschef
  • Marknadschef
  • Produktchef
  • Varumärkeskonsult

Intresseanmälan

Gör en intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Masterprogram Brand Management

  Få mer information via mejl

  Inte bindande

  Kostnadsfritt


reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Macromedia University
Mehringdamm 33
10961 berlin

Brett spektrum och internationell examen 

Den digitala omställningen har ändrat och ändrar strukturen i affärsvärlden från grunden. Branschen är i behov av människor som kan tänka utanför boxen och kan navigera genom - men också skapa den förändring som behövs. Det är precis dem som...

Läs mer om Macromedia University och visa alla utbildningar.

Highlights