Kommande starter
Om utbildningen
Dagens marknader är dynamiska och föränderliga med ständiga produktlanseringar som tävlar om konsumentens uppmärksamhet och lojalitet. Masterprogrammet i marknadsföring och konsumtion är utformat för dig som vill utveckla din kompetens avseende hur konsumenter agerar och hur företag i sin tur reagerar på dessa förändrade kundbehoven kompetens vi tror är en avgörande framgångsfaktor i ditt framtida yrkesliv.Skräddarsy din utbildning till att passa dina särskilda intressen
Programmet hanterar regionala, nationella och globala aspekter av hållbar konsumtion, kundbeteende och förmågan att bibehålla konkurrensfördelar. En internationell grupp av studenter med olika utbildningsbakgrund och arbetslivserfarenhet kommer att berika dina studier och förbereda dig för en framgångsrik internationell karriär. Forskningsnära undervisning baserad på de senaste teorierna inom marknadsföringsämnet kombineras med aktuella fallstudier utarbetade i nära samarbete med företag och samhället runt omkring oss. Utöver de obligatoriska kurserna som förser dig med grundläggande kunskap kommer du ha möjlighet att välja mellan en mängd olika valbara kurser för att på så sätt skräddarsy din utbildning. Du kan välja mellan att inrikta din utbildning mot exempelvis konsumenters beslutsfattande, service design eller digital marknadsföring. Det är också möjligt att välja kurser inom andra fält, som exempelvis management och turism. Dessutom kommer du att ha möjligheten att tillbringa en termin utomlands på något av våra utvalda högkvalitativa partneruniversitet.Marknadsföringsavdelningens rykte
Marknadsföringsavdelningen vid Handelshögskolan har ryktet som en av de bästa i Sverige, både vad gäller forskning och undervisning. Programmet erbjuder aktuella kurser av erfarna och kvalificerade lärare. Marknadsföring är ett viktigt fält inom den företagsekonomiska fakulteten vid Handelshögskolan. Över tid har tusentals nöjda studenter erhållit examen i marknadsföring här.Fokus på hållbarhet
Kunskap om hållbarhetsutmaningar och hållbar utveckling är högt efterfrågad inom marknadsföringsyrket. Masterprogrammet i marknadsföring och konsumtion har i över ett decennium adresserat hållbarhetsutmaningar inom ramen för marknadsföringsämnet, med speciellt inriktade kurser. Den fördjupade förståelsen och kompetensen du kommer få inom hållbar marknadsföring kommer att ge dig många fördelar i din framtida karriär.Internationellt
Du kommer att vara en del av en dynamisk och internationell studentgrupp.Programmets internationella profil låter dig möta andra kulturer, förbättrar din kommunikationsförmåga och skapar grunden till ett globalt nätverk. Du kan även tillbringa utbytestid vid ett av våra partneruniversitet.
Så ansöker du
Examen & Intyg
Göteborgs universitet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Öppenheten är ett signum som genomsyrar verksamheten. Universitetet tar plats i debatten...
Läs mer om Göteborgs universitet och visa alla utbildningar.