Visa studentum.se som: Mobil

Berghs Upgrade – Content Manager

Berghs School of Communication
Sammanfattning
Enskilda kurser (Komvux)
Stockholm
84 timmar
87 500 SEK inkl. moms
Svenska

Berghs Upgrade – Content Manager

Bli en Content Manager på 12 veckor! Lär dig att tänka strategiskt och taktiskt kring redaktionell marknadsföring, så kallad Content Marketing.

Om utbildningen

Att vara Content Manager på ett företag kan liknas vid rollen som chefredaktör inom traditionell media. Det är en slags hybrid mellan marknadschef och chefredaktör där det handlar om att producera innehåll kontinuerligt såväl som att ta ansvar för resultatet.

Under utbildningen kommer du att lära dig att tänka strategiskt och taktiskt kring redaktionell marknadsföring, så kallad Content Marketing. Kursen innehåller ett skarpt varumärke och case som tar dig igenom tre olika områden, strategi och taktik, storybuilding samt distribution och publiceringsplattformar. Vi kommer att arbeta med att planera och skapa olika format som bygger det varumärke content managern ska jobba med. I det ligger att omvandla en kommunikationsstrategi till innehåll som både bygger varumärke på långsikt samt skapar försäljning/konvertering på kort sikt.

Pedagogisk modell

På Berghs arbetar vi med så kallad Action Based Learning. Det bygger på individens ansvar för det egna såväl som gruppens lärande. Den första veckan görs en uppgift på temat som blir en introduktionsövning där vi får lära känna varandra, det nya arbetsklimatet och utbildningsmodellen som väntar.

Teori varvas med praktiska övningar. Utbildningen pågår under 12 veckor med en lektionsdag per vecka. Resterande tid används till eventuella egna case (från ditt företag eller organisation) samt andra case som ingår i utbildningsprogrammet. Några av landets främsta experter inom sina yrkesområden kommer att guida dig genom processen.

Vem är utbildningen för?

Utbildningen riktar sig till dig som vill arbeta som den nya tidens marknadsförare och driva utveckling och kommunikation för varumärken och organisationer.

Du förväntas ha grundläggande kunskaper inom marknadsföring, en förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och vara intresserad av sociala medier samt ny teknisk utveckling. Du kanske har arbetat som journalist, haft roller på en kommunikationsbyrå, PR-byrå eller på en marknads-, press- eller informationsavdelning. Efter avslutad utbildning kommer du att kunna söka jobb som Content Manager.

Berghs Upgrade

Genom utbildningskonceptet Upgrade ger Berghs dig möjlighet att skifta karriär och utbilda dig till en ny yrkesroll baserad på befintlig kompetens - på 12 veckor.

Utbildningarna riktar sig till dig som redan har erfarenhet av att arbeta inom kommunikation och vill styra om din karriär mot ett nytt område eller en ny spetskompetens. Vid avslutad utbildning inom Berghs Upgrade finns en ny uppsättning kunskaper, erfarenheter som visar på ny kompetens direkt i ditt CV. Övriga Upgrade utbildningar är Digital Design och Digital Copywriting.
För mer information om Berghs Upgrade – Content Manager, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Berghs Facebook feed

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...


Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Berghs Upgrade – Content Manager

 Få mer information via mail

 Ickebindande

 Kostnadsfritt

Kontaktuppgifter till Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Sveavägen 34
111 93 Stockholm


Beställ information

För att få mer information om Berghs Upgrade – Content Manager via mejl, fyll i följande uppgifter:

Recensioner
Det finns ännu inga recensioner för utbildningen.