Visa studentum.se som: Mobil

Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!

Skapa inlägg
Svar Inlägg
2 Spanien 2005-04-02   Acke Hej! Jag och en kompis tänkte åka till Spanien i sommar. Är det någon som vet någon organistation som är bra och där man inte behöver bo i värdfamilj? Har kollat på alla tänktbara ställen, me...
1 Spanien 2005-04-01   Sandra Hejsan! Ska åka till Spanien och El puerto de Santa Maria strax utanför Cádiz. Vad tror ni om det stället? Ska åka med Språkpunkten, bra organisation? Vet nån något om skoölan, Trinity school...
0 Läkarutbildning utomlands 2005-03-31   Lina Har några frågor jag gärna vill ha svar på! 1. Kan man läsa till läkare utomlands förutom i Norge, Danmark, Polen, Ungern, Tjeckien, Slovakien och England. Hur är det med Tyskland tex? 2...
5 Veterinär 2005-03-30   Emmi Hejsan! Jag har en del undringar som någon här kanske har svaren på: 1) Spelar högskoleprov någon roll om man ska söka till Ungern? 2) Om du har gjort praktik, eller har en annan form...
9 Veterinärutbildning utomlands 2005-03-28   MN Hej! Jag har länge varit intresserad av att utbilda mig till veterinär. Därför har jag sedan ett tag tillbaka läst på komvux för att höja betygen. Men det är ändå väldigt svårt att få mvg i...
1 Veterinär Ungern 2005-03-24   MA Hej Är det några som blivit antagna till veterinärprogrammet i ungern. Vore kul och få kontakt med fler som ska åka ner i höst. Morteza
1 Fotografi 2005-03-24   Johanna Är det någon som vet var man kan hitta någon skola där man kan läsa fotografi?
7 mode design (milano, paris m.m.) 2005-03-23   annizz hejsan jag älskar mode och allt som har med det att göra och jag skulle vilja läsa mode design utomlands i en kreativ stad, typ milano.. men vad finns det för utbildningar?? finns det förbere...
3 frisörkurser 2005-03-22   Linda Hejsan! Jag skulle bli jätte glad om någon vill tipsa mig på bra och seriösa Frisör utbildningar/kurser utomlands. Allt från Europa till USA,Asien... /Linda
1 Rekommendation från lärare! 2005-03-22   Anna Hej! Jag ska söka en utbildning som eftersöker en lärarrekommendation bifogat med ansökningen. Har frågat min lärare, han ville att jag skulle skicka en mall han kunde gå efter. Han sa at...
2 Frisör utbildning 2005-03-21   Shoan Hej jag undrar ifall det finns frisör utbildning som är studiemedel berättigad / ochom det finns frisör utbildning som är csn berättigad utomlands. :-) / tack i förhand
0 studera i australien 2005-03-20   Alex hej jag funderar på att studera i australien efter gymnasiet. undrar om någon vet något bra universitet på sunshine coast vid mooloolabah eller alexandra headlands. eller en bra sida som man ...
0 läsa till veterinär utomlands? 2005-03-19   love angel Hej!vill bli veterinär men har inte betyg som räcker ens halvvägs..skulle höra med er om studier till veterinär i norge, eller möjligtvis danmark, finland.kan ej flytta så långt, pga barn.hur ...
0 Tandläkarstudier utomlands 2005-03-18   Elena Hej! Jag vill läsa till tandläkare utomlands (Norge, England, USA mm) Är det nån som vet om betyg, som man har fått från komvux, gäller om man söker till en utbildning utomlands? I Danmark g...
0 Turkiet! 2005-03-09   tulle Kan man även plugga i turkiet? Jag hittade inget på hemsidan. i så fall vilka linjen,program eller kurs?
1 USA 2005-03-09   Martin Var i USA är det bäst att plugga? Känns som om skolorna är bättre i öst, men roligare i väst.... // Martin http://www.jetspot.se
3 pilot 2005-03-08   hannes Hej..ja är en student I Kristianstad(skåne) som läser andra året, naturvetenskaplig linje. Jag är väldigt intresserad av flyg etc och vill bli pilot, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillvä...
2 Intagningspoäng??? 2005-03-03   Hussein Hej!! Det pratas mycket om att läsa till läkare i Polen och Ungern, jag vill veta hur hög är intagningspoängen i Polen eller ungern och vilken av dem är bäst?? täcker CSN ett lån?? och vad k...
1 plugga utomlands!?!?!?!? 2005-03-02   Micke kan man plugga utomlands när man är 17?
1 Söker musikutbildningar utomlands 2005-03-01   Ami Hej jag är en tjej på 23 år som inte suttit bakom skolbänken på flera år, men som nu är mycket intresserad av att resa utomlands, helst till USA för att gå ngn slags musikutbildning. Har dock ...

Logga in
Vår Facebook
Nyhetsbrev
Prenumerera på nyhetsbrev om studier från studentum.se