Visa studentum.se som: Mobil

Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!

Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 Danmark 2005 2005-05-08   Emma Hej! Ska börja läsa i Danmark till hösten (flyttar ända från Luleå) och skulle gärna vilja ha kontakt med andra som kanske också ska börja läsa till veterinär i Fredriksberg.. Hur i "grågröna"...
0 veterinärstudier i italien 2005-05-08   Lotta Hej! Någons om kan hjälpa mig angående veetrinärstudier i iatlien. Min syo vet ingenting om detta och inget om veterinärstudier utomlands över huvud taget... Någon som vet eller känner någon ...
1 Tandläkare 2005-05-08   Elin Är det någon som vet i vilken ände man ska börja om man vill söka tandläkarutbildning i ett annat land? Helst ett nordiskt land, men även andra länder kan bli aktuella... Om det är någon som l...
3 prag 2005-05-06   elisabeth Hej. Undrar om någon vet lite om läkarstudier i prag? Hur är det dä jämfört med Polen, Ungern? Var är det flest svenskar? Tacksam för svar Elisabeth
4 Intagningsprov till ungerska utbildningar 2005-05-04   kornel Det kommer att arrangeras ett intagningsprov till läkarutbildningarna i Budapest (Semmelweis University), Szeged och Pécs i Stockholm. Tidpunkten: 7. maj, 9:00 am Adress: Elite Hotel Stock...
6 Läkarstudier i Ungern! 2005-04-30   Sara Hej! Är det någon som har börjar eller ska börja till hösten. Jag har kommit in i Szeged, vore kul att få kontakt med någon annan som ska dit. mejla mig sara_gisel@hotmail.com mvh Sara
24 Läkar studier i Polen???? 2005-04-27   EW Jag vill bli läkare... Har 19, 83 men kommer inte in i Sverie... Nu funderar jag på polen, men vilket universitet skall man söka till? WROCLAW Medical University eller Warsaw Medical Universit...
0 Läkarutbildning+sjuksköterskeutbildning 2005-04-26   emf Hej! Är det någon som vet något om dessa två utbildningar i England ? MVH EMF
1 hästutbildningar utomlands?! 2005-04-24   annizz hej finns det någon hästutbildning utomlands? jag är så jä*** trött på sverige vädret och orkar inte gå ner i depression varje vinter.. så nu vill jag utomlands..
0 hallå 2005-04-24   maria Är det någon här som studerar/har studerat hel utbildning någonstans i Latinamerika och kan berätta lite om hur det är o sv. Jag funderar på Mexico och Argentina främst. skulle va väldigt upps...
5 Plugga till läkare i Polen i höst? 2005-04-19   phee Någon mer här som tänkt att plugga till läkare i Polen i höst?
3 Ronda? 2005-04-16   Sofie Hej! Det ska nog bli Spanien i höst. Tittar på olika städer och skolor. Är det någon som vet något om staden Ronda? Låter ju schysst att skolan ligger i ett palats.. Eller är Granada ka...
0 Läkare i Slovakien 2005-04-16   Sampa Hej Jag funderar starkt på att läsa till läkare i Martin i Slovakien: Fick reda på att intagningskravet dit är att få godkänt i ett intagningstest i Biologi Kemi och Engelska- men hur blir det...
1 Film 2005-04-12   smoog Hej Undrar vad det finns för möjligheter till ev praktikarbete/inom film i Hollywood? Som kan kombineras med ev språkresa i Los Angeles. Tacksam för svar
2 Läkarprogrammet utomlands 2005-04-12   ann Hallå Jag undrar om det finns nån här som pluggar till läkare utomlands eller hur man kan få tag på nån?? Vet nån vart man kan plugga och hur amn ska gå till väga??
0 universitet i spanien 2005-04-12   johanna hej! jag vill åka till Spanien o läsa någon utbildning. Är det någon som vet bra universitet som är kostnadsfria men gärna även tips om de som ej är. Jag är intresserad av design, idustriel...
0 Läkarstudier 2005-04-09   Selma Hej! Jag planerar att studera till läkare i Ungern eller eventuellt Polen. Men saken är den att eftersom jag läst tre år på universitet redan har jag endast studiemedel till fyra av de sex år...
0 Läkarutbildning utomlands 2005-04-06   Gurra I vilka länder i norra Europa kan man studera till läkare? Kan man söka på högskoleprovet även utomlands? Hur höga är intagningspoängen utomlands i förhållande till Sverige? Tacksam f...
1 detectiv? 2005-04-06   annizz hej finns det någon utbildning så man kan bli detectiv?? eller något åt det hållet.. någonstans i världen??
1 Tips..om barcelona 2005-04-06   Jonas Jag är en 31 årig kille som ska flytta till barcelona. Har tänkt att jobba/plugga på spanskan lite grann. Åker den 23 maj.. Vill ha tips på skolor men kan gå ,och om det är någon som vet rum ...

Logga in
Vår Facebook
Nyhetsbrev
Prenumerera på nyhetsbrev om studier från studentum.se