Visa studentum.se som: Mobil

Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!

Skapa inlägg
Svar Inlägg
5 ensam 2005-06-21   anna hej kan man åka utomlands och studera själv? min mamma tycker inte att jag ska det.. men jag kan inte få med någon annan ju.. vad ska jag göra?? /anna
1 Ekonomisk kris 2005-06-20   Cecilia Hej! Ska börja 4:e året på biomedicin i höst men har beslutat mig för att bli läkare eftersom jag alltid har velat bli det. Det är dock för svårt att komma in i Sverige så jag ska satsa på at...
0 Hej Jenny!!! 2005-06-20   FN 1- Vad du vet är mycket felaktig info om Polsk läkarutbildning. Läs på lite mer fakta, innan du skriver massa ####!!! 2- 500.000 bortkastade??? och 6 år av ens liv??? Vill du ens bli Läka...
0 Ungern 2005-06-20   Sara Hej, förstår ditt dilema. Om Polens rykte vet jag inte så mycket men det jag hört om Ungern är väldigt positivt. Har de senaste året träffade ett par läkare som har antingen haft kollegor elle...
0 hej jenny! 2005-06-20   mia Hej Jenny! Jag gjorde intagningsprovet till Gdansk medicinska universitet och kom in. Provet var ganska så svårt och på engelska och intagningskommitén var mycket seriösa och trevliga männi...
5 Kuba 2005-06-09   Katarina Hej! Jag tänkte bara höra om det är någon som vet om det finns några volontär projekt på Kuba? Och i så fall var man ska vända sig. Annars kanske det är någon som har bra tips på språkskola...
1 Läkarutbildning i Oslo 2005-06-09   Sara Hej! Jag ska söka till läkarutbildningen i Norge, har på egen hand försökt att hitta så mycket info som möjligt men bheöver mer som det känns nu. Är det nån som vet hur mycket snittet att kom...
1 Hej Mia! 2005-06-08   FN Klarade provet den 6 juni i Gdansk = ) Fick inte med ditt mail, skulle va bra om du kunde skriva ner det igen. Just nu e jag o halsar pa familjen i london kommer hem till Gbg igen efter jul...
1 Läkare i danmark 2005-06-07   Elin Har hort att snittet for intagning till lakarutbildningen i danmark kommer hojas for svenska elever. Nagon som vet? Vad ligger betygssnittet pa nu?
3 Plugga i USA 2005-06-05   Gustav Hej ! Funderara på att plugga utomlands, i USA. Har inte så stor koll & hade vatt tacksam för tips på bra skolor & annat man ska tänka på när man söker & väljer skola & utbildning ?? //Gu...
0 Behöver information 2005-06-01   omar Hej! jag heter omar går i gymnasiet och vill söka läkarutbildning utomlands nästa år men vet inte om det är svårare där än i sverige kan nån lite mer om detta snälla skriv till mitt hotmail...
0 Byta till Sverige 2005-06-01   Christina Hej! Jag har en dotter som studerar andra terminen på läkarutbildning i Prag. Hon trivs bra men skulle vilja byta till Sverige i alla fall. Är det någon som vet om det går att byta från medic...
0 Läkarutbildning i Prag 2005-05-30   PB Hej! Funderar på läkarutblidningen i Prag. Vet någon vilken form av intagning de har? Tack på förhand för svar! //Pernilla
0 Plugga i USA 2005-05-25   isse hej jag är en snart 16 årig tjej som vill plugga i usa min fabror bor i Phonix så det skulle va perfekt att plugga där ja har 1 år KVAR i skolan...vet nån någon bra sida eller nått som kan ...
2 Tandläkare utomlands, England, Kanda,USA 2005-05-24   AnSh Jag vill bara läsa till tandläkare, i Sverige har det blivit så svårt att komma in betyget skall vara mellan 19,5 och 20,00. Jag undrar om vad det krävs för att kunna söka sig till England, Ka...
0 gymnasium i NORGE? 2005-05-17   sanne Hej! jag har väldigt svårt att hitta gymnasium i norge/oslo. Finns det några officiella hemsidor för detta kanske? //tacksam för svar
2 Vart kan man plugga? 2005-05-14   Zandra Hej alla! Jag har lite funderingar angående att plugga till veterinär utomlands.. Är det någon som några fler länderman kan plugga i förutom ungern, polen och danmark? och hur är det med legit...
8 Plugga läkare i Pecs 2005-05-11   DP Hej! Ska plugga medicin i Pecs, Ungern nästa termin och försöker hitta några andra som också ska plugga i Pecs. Skulle vara bra om man kunde hitta någon rumskamrat redan nu. Om det finns nån ...
0 Har någon varit på intervju i Odense? 2005-05-10   harry En snabb fråga! - har någon varit på intervju i Odense för intag till Läkare? eller känner någon som kommit in den vägen? ska dit om några veckor och tänkte klura ut hur dagen kommer att se u...
6 Läst till veterinär i Ungern 2005-05-10   Erik Ehnvall Hej på er alla. Jag har läst i Ungern till veterinär och om någon har lite frågor till mig så är ni välkomna att skriva till mig om frågor. Kolla annars på följande hemsida för veterinär i Bu...

Logga in
Vår Facebook
Nyhetsbrev
Prenumerera på nyhetsbrev om studier från studentum.se