Zanzibar folkhögskola/Adventure school - Forum

2010-03-08 17:09   Karin
Hej! Jag undrar om det är någon som har varit på Zanzibars folkhögskola och har något att berätta om skolan m.m. Eller är det någon som ska dit till hösten? /Karin

RE: Zanzibar folkhögskola/Adventure school
2010-03-09 11:21   Anna
Hej! Jag letar också efter att få studera där till höst. Har varit där på semester i tre veckor och fastnade helt och hållet för landet. Vad hade du tänkt att studera? Jag är öppen för allt. Anna

RE: Zanzibar folkhögskola/Adventure school
2010-03-10 08:57   Karin
Hej Anna, Jag har sökt till Zanzibar Adventure school, det är en dansk folkhögskola för danskar, svenskar och norrmän. Där läser man kulturförståelse, självinsikt, miljöpåverkan, swahili och man deltar i projekt ute bland befolkningen, typ bygger ngt eller fixar rent vatten... Verkar helt perfekt men jag vet inte ännu om det fanns några platser kvar. Har du hittat något annat att läsa på Zanzibar?

RE: Zanzibar folkhögskola/Adventure school
2011-12-07 23:34   Svenne

Tjaa!

Jag fick en praktikplats på Zanzibar genom Dahlsafaris. De sökte svenska reseledare som var beredda att lära sig Swahili. Nu har jag varit här nere i snart 7 månader och jag ångrar mig inte en sekund. Två dagar i veckan så går jag till Juma som faktiskt är gammal matemetiklärare och läser Swahili. Utöver det så åker jag några gånger i veckan till flygplatsen i Stone Town och eskorterar deras kunder till deras hotell. maila mig på svenberg70@yahoo.com om det är någon som söker kontakter på Zanzibar.


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀