Visa studentum.se som: Mobil

Zagreb, Kroatien? - Forum

2007-08-13 17:51   Louise
Någon som vet något om läkarprogrammet i Zagreb, Kroatien? Någon som pluggar där? Hur är kvaliteten? Hur är staden?

Zagreb Kroatien
2007-08-14 09:48   Sara
Hej, jag är också intresserad av att plugga där och har varit inne på något univeritets hemsida, kommer dock inte ihåg vilket. Som jag fattade det hela så pluggar man medicinsk engelska istället för kroatiska. Jättebra tyckte jag. Sen såg jag att när man ska ansöka så måste man ha intyg på att man kan kroatiska. Frågan är ju hur mycket man behöver kunna. Det kanske räcker med att man kan lite småfraser eller så måste man kunna det flytande. Ingen aning. Någon annan som vet?

Ang: Zagreb, Kroatien?
2007-08-21 13:33   Tatjana
Hej Nisom funderat på att plugga i kroatien, vilken är terminsavgiften där ? Tatjana

plugga i zagreb
2007-08-23 02:31   Tanja
Hej Såg dina rader om att plugga i zagreb, vet du något om studier där och vart man kan hitta info ? jag undrar vilken terminsavgiften är ..bl a om du vet något får du så gärna maila mig på tatjananikol@yahoo.se hälsn Tanja

Ang: Zagreb, Kroatien?
2007-10-07 11:21   Zagreb
Zagreb har läkarutbildning på engelska. universitet tog emot 40 utlands studenter i år från USA, Canada, Frankrike, Tysklan, sverige och från några grannländer. undervisning kostar 7000 euro/år. Dom tillhör inte EU, men förhoppningsvis kommer dom in år 2009. Universitetet sammarbetar med andra universitet som ex USA, Canada, Chile mm. Eftersom kroatien inte är med i Eu önskar dom fler utlandsstudenter. Man behöver inte göra något prov innan, och du kan även komma in med en samhällsvetenskaplig utbildning. Skolans undervisning är erkänd, hård och jättebra.

Recensionspolicy

recensionspolicy studentum.se

Vill du lämna en recension om en skola eller en utbildning på studentum.se? Kul! Då bidrar du med att hjälpa andra att hitta den utbildning som passar dem bäst. Läs gärna vår recensionspolicy om hur vi godkänner och publicerar recensioner.

Ladda ner recensionspolicyn här!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få inspiration och hjälp inför ditt utbildningsval!
Logga in