Volontär i höst - Forum

2007-05-27 15:07   Marcus
Hej Jag är 23 o pluggar men vill ta ett uppehåll under hösten o jobba som volontär i nåt spännande land. Jag söker dels någon likasinnad att resa med och även ett passande projekt. Nån som är sugen eller har några tips? / Marcus

Volontär i höst
2007-06-23 21:59   Jennie
Hej Marcus. Jag är en 20 årig tjej som också är ute efter ett uppehåll i vardagen, som för tillfället består av jobb i en sportbutik. Har fundert på volontärs arbete under en längre tid men aldrig riktigt tagit tag i det. Dels vet jag inte vilket typ av projekt jag vill jobba med och inte heller vart. Det jag vet är att det ska vara något spännade, gärna ett arbete där man får "ta i lite" men det får även vara givande ur erfarenhetssynvinkel.. Hur länge hade du tänkt varit borta och vad slags projekt är du intresserad av? /Jennie

Ang: Volontär i höst
2007-08-01 16:30   maja
www.usaconservation.org relativt billig organisation som syssla med naturvård u Arizona/new Mexico och California. jag va i Arizona/New Mexico för 3 år sedan. Jobbade bland annat vid Grand Canyon. Nu i höst ska jag till California, jobba i Yosemite nationalpark bland annat. Bo i Santa Cruz när vi är lediga. Tips tips

Volontärresa!
2007-09-14 20:51   mysan
Hejsan Jennie! Såg ditt inlägg nu och undrar om du kommit iväg? Jag är en tjej på 23 år som tänka åka iväg som volontär, men vill inte åka själv. Om du eller någon annan läser detta kan ni väl höra av er. min mail: marmeladis@hotmail.com Hälsn My

Volontärresa!
2007-09-14 21:11   mysan
Hejsan Marcus! Är en 23 årig tjej som oxå funderat på att jobba som volontär fast nästa år, våren kanske. Har du kommit iväg? Hälsn My

Ang: Volontär i höst
2007-10-11 21:05   Emina
Hej Maja Läste ditt inlägg och har alltid undrat om vad man måste ha för utbildning eller egenskaper för att söka till Volontär. Jag har alltid varit jätte inresserad, men aldrig riktigt vetat hur man skll komma i kontakt med någon som varit med. Jag hoppas att du kan beskriva lite om hur du upplever situattioner och vad för uppgifter man kan ha. Själv läser jag mitt sista år till pedagog i Malmö. Hoppas att det inte är för mycket begärt att jag frågar dig ha det bäst Kram emina

RE: Volontär i höst
2008-04-20 12:36   Krille84
Hej Maja! Jag heter Kristofer och är 24 år, läste ditt inlägg om att du ska iväg till Yosemite nationalpark i höst. Jag har själv funderingar på att åka iväg som volontär och tycker det lät riktigt intressant. Hur går man tillväga om man ska få åka till en nationalpark? Skulle vara schysst om du hade nåra tips :) ? // Kristofer

RE: Volontär i höst
2008-04-22 17:20   Fred
Tjena, Jag kollade in work & travels companys prorgam till sydamerika. Funderar på detta till hösten 4 veckor spanska först sen volontärjobb. Jag vill tesat guatemala sen resa söderut, nån som är sugen? /Fred

RE: Volontär i höst
2008-05-27 23:35   calle
Hej alla! Jag skulle vilja åka på volontärsresa, vet dock inte vart eller hur. Jag skulle gärna ta emot några tips, eller om det är nån som vill hänga på? /calle

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀