Vilka har sökt Cluj ht-09? - Forum

2009-05-14 16:16   Maxemilian
Hej! Tänkte starta en tråd där de som sökt Cluj till ht-09 kan skriva för att ge varandra råd och tips och kanske lära känna någon innan man åker ner. Jag sökte via skolans hemsida och fick igår bekräftelse på att de emottagit min ansökan :-) Så skriv här eller maila mig på maxemilian79@hotmail.com

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-05-19 01:05   Dr kock_gbg
Hej jag har sökt och kommit in...

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-05-19 19:21   Yara
Hej! Jag har också tänkt söka men e lite orolig för engelska provet(jag är inte så bra på engelska, har bara läst engelska A). hur gjorde ni? skickade ni bara de grejerna som behövs till skolan och ni fick svar eller?

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-05-20 10:04   Dr kock_gbg
Yara det är inget engelska prov i år enligt dom jag har pratat med där nere.... Jag ska ner nu i Juni för att ordna med boende osv. Har även pratat med skolan osv.

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-05-25 00:20   David
Jag skulle vilja fråga lite angående hur man söker. Kontakta mig gärna via mail/msn, david.lundin@kungsille.se Tack!

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-05-31 10:10   Kostnad
Hej! Är det någon som vet hur mycket det kostar att plugga vid Cluj? Jag har hört att de har höjt priserna från 25 000kr till 50 000kr/år. MVH

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-06-02 23:02   emma
Hej! Jag har sökt till cluj hösten 09, och funderar väl på att åka dit och titta och fixa lite nån gång senare i sommar, då jag fått besked om antagning. Nån mer som sökt och ska åka dit och reka lite? kanske kunde man åka ett gäng och kolla lite :)

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-06-05 01:42   David
Emma, jag funderar också på att ta mig en trip ner för att checka läget. Håller på och fixar med ansökningen nu! /David

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-06-08 22:25   emma
okej! när har du tänkt åka ungefär? har lyckats få fullt jobbschema hela sommaren så jag måste nog ta ledigt nån gång :P när börjar terminen tro, nån som har koll? och hur har ni tänkt er att bo? har tusen saker på min "att ta reda på"-lista :P

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-06-09 13:12   Yara
När är det sista ansökningsdagen?

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-06-09 22:11   am
Hej. Jag tror att det ar i sista juli men ar inte saker. Har nedan har du mailadressen till en kille som svarar pa fragor och kanske kan hjalper dig med det du behover. lakare@hotmail.co.uk

RE: RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-06-10 09:33   nad
sista dag 20 juli. terminen börjar 1 oktober.är de ngn som fick brev från skolan om antagning ?

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-06-21 12:47   Future. Dr
Hej, Det är fortfarande möjligt att söka till läkarutbildningen i Targu-Mures, Rumänien. Man kan antingen hitta info på universitetets hemsida eller på easyeast-medicine som har samarbete med universitetet och kan garantera en utbildningsplatser för HT-2009. Lycka till

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-07-03 06:02   Dr
Hej! Vet nån när man får reda på antagningen? Har skickat mina papper en månad sen via medinro och inte fått svar än. Orolig som fan Tack för svar

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-07-08 15:02   Dr Who
Hello, Jag har också sökt till Targu-Mures via Medinro och skickade mina papper för mer en månad sen. Jag har försökt att kontakta honom via mejl och telefon, men har inte fått något svar ännu. Jag börjar också bli oroligt just nu och så desparat på att få veta vad som händer. Någon som vet hur jobben sköts via medinro? har de någon kontor här i Sverige eller något liknande? Dessutom så ville veta ifall de bara jag eller Ni också som har sökt via Medinro behövde skicka in orignala gymnasiebetyg, för egentligen så ska man inte göra de ändå om de kräver det. Hoppas att allting löser sig snabbt. Tack för vidare svar.

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-07-10 19:06   cvx
Hej. Har ni fragor angaend om hur det ar att studera i rumanien eller behover veta hur ansokningen gar till sa kan vi hjalpa er helt GRATIS. mail: studera_utomlands@hotmail.com

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-07-23 10:37   hana
hej Jag har blivit antagen på tandläkarprogrammet i Cluj-Napoca och tycker att det hade varit kul och lära känna några som också ska ner dit nu till ht-09. miss__rose@hotmail.com //hana

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-08-03 13:27   AF
Hej allihopa. Jag heter Alexandra och har också sökt till HT09. har däremot inte fått något svar? någon som har koll på när/hur man får det? jag sökte själv och har fått en bekräftelse på att de mottagit min ansökan. Jag åker gärna ner och kollar läget om någon är på :)?! här är min mailadress: alex.feher@gmail.com Ser så fram emot att börja plugga och lära känna er :)! MVH Alexandra Fehér

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-08-10 18:33   Julia
Även jag har sökt till läkarprogrammet HT09 och fått konfirmation på mailen att de tagit emot min ansökan. Man ska få svar på om man har kommit in eller inte efter den 6e aug, vilket är nu! Däremot vet jag inte om man får det genom mail eller post. Om jag inte fått nått svar denna veckan ska jag ringa ner och höra med dem, det är ju inte lång tid kvar tills terminen börjar och man vill ju gärna ha svar! Mvh, Julia

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-08-12 10:15   Julia
Till er som sökt till Cluj HT09, Jag ringde till skolan igår och frågade när man får reda på resultaten och de sa att de skulle läggas upp på deras hemsida ngn gång nästa vecka. På samma gång fick jag reda på att jag blivit antagen! Så lycka till allihopa! Mvh, Julia

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-08-12 21:19   emma
Hej! nu har listor kommit upp på hemsidan och jag kom in! :) så nu känns det som att man snabbt borde åka dit och kolla runt lite, kolla lägenhet osv. funderar på att åka om nån vecka eller 2, ska nog lura med en stackars kompis som inte sökt utan bara får vara resesällskap, men det vore ju roligt att åka dit med någon som faktiskt ska plugga också! så om det är någon som tänkt åka typ snart så kanske man kan sällskapa! mvh emma mizs_e@hotmail.com

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-08-13 19:29   Amelia
Hej alla som har ansökt till Cluj ht-09! Listan har kommit ut på deras hemsida med vilka som blivit antagna :D www.umfcluj.ro/home/Adm09pdf/MED-EN.pdf Majoriteten svenskar, så man lär inte känna sig bortkommen :D

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-08-15 22:24   zina
jag undrar hur gör ni med CSN . kan ngn förklara hur gör man efter man har kommit in?????????

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-08-17 00:58   Norbert Merkwart
Tjena folk! Jag har sökt och kommit in på läkarlinjen i targu mures, rumänien. Jag ska åka dit den 2e september. Undrar om det är någon annan som ska också dit? Hade varit kul å veta :) Mvh Norbert Merkwart padey89@gmail.com

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-08-19 09:00   Julia
Hej allihopa! Till er som sökt till Cluj HT09 och kommit in, det skulle vara kul att träffa er därnere innan skolan börjar så att man kan få lära känna varandra. Hör gärna av er juliapantea@hotmail.com Mvh, Julia

RE: RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-08-31 21:47   Helen
Hej!! Till er som ska börja plugga medicin i Cluj hösten 09. Har många tankar och funderingar, skulle kännas skönt att kunna dela det med någon som också ska flytta ner till rumänien i höst. Hör av er till min mail adress regndroppen89@hotmail.com

RE: RE: RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-09-01 15:33   Timis
post Jag vet att man kan även plugga I timisoara och komma in Gratis. Finns det någon därifrån?

RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-09-10 17:45   mss
Har ni alla betalat 5000 euro . Är det innan 15 september som man ska betala. Hur gör man?

RE: RE: Vilka har sökt Cluj ht-09?
2009-09-11 14:40   SweStudent
jag är därifrån. och det stämmer att man kan

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀