Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011. - Forum

2011-08-06 13:15   Oblique

Hej,

Jag är antagen till läkarlinjen i Cluj-Napoca, Rumänien hösten 2011? Är du?


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-09 10:17   C-J

Svar: Ja :)


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-09 11:22   Oblique

Gött! =)
Skulle vilja ha lite information om vilka kurser som går i höst. Ivrig att få åka iväg.


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-09 11:45   C-J

Jo samma här men jag skrev att de skulle skicka info så snabbt som möjligt till mig när jag bekräftade min plats på universitet. Men när har du tänkt dig ta dig ner för att leta rätt på boende osv?


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-09 18:23   Oblique

Jag har mailkontakt med en tjej som jag kommer att bo med. Prelemenärt åker vi ner c:a 25 september, men får se hur det blir. Både Medinro och CORINA MURESAN kan hjälpa oss med lgh, så får se om de kan ordna nåt bra. Hur hade du tänkt dig?


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-10 15:35   C-JC

Okaj det låter ju faktiskt smidigt. Vad jag har hört så börjar undervisningen första måndagen i Oktober men vet inte hundra utan väntar på brevet som ska komma på posten. Jag har en kontakt nere i Rumänien som är nere just nu och kollar på lägenheter åt mig via olika agenturer. Förhoppningsvis får jag lite bilder och priser på olika lägenheter redan ikväll men det skulle tydligen inte vara någon panik än. Har hört historier om studenter som kommit senare i september utan någon koll alls så det löser sig :)
Jag tänker nog åka ner till mitten av september för att orientera mig runt lite och fixa lite med det som kan behövas i pappersväg med.


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-10 16:01   Oblique

Det låter bra. Du får gärna skicka mail till mig också om du vill :) Om du har något över ialf..


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-12 00:25   Avin Fares

Hej!
Jag heter Avin, är 21 årig tjej. Jag har också blivit antagen i Cluj. Jag undrar om det skulle vara möjligt att åka tillsammans med dig till Cluj. Eftersom jag inte vill åka den långa resan helt själv, utan vill helst åka med en tjej.
jag vore tacksam för svaret
MVH
Avin


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-12 00:25   Avin Fares

Hej!
Jag heter Avin, är 21 årig tjej. Jag har också blivit antagen i Cluj. Jag undrar om det skulle vara möjligt att åka tillsammans med dig till Cluj. Eftersom jag inte vill åka den långa resan helt själv, utan vill helst åka med en tjej.
jag vore tacksam för svaret
MVH
Avin


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-12 00:26   Avin Fares

Hej!
Jag heter Avin, är 21 årig tjej. Jag har också blivit antagen i Cluj. Jag undrar om det skulle vara möjligt att åka tillsammans med dig till Cluj. Eftersom jag inte vill åka den långa resan helt själv, utan vill helst åka med en tjej.
jag vore tacksam för svaret
MVH
Avin


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-12 16:15   Oblique

Hej,

Jag är kille, men åker ner med en tjej. Du får gärna följa med oss ner om du vill.


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-12 23:42   Avin Fares

OK Tack det var snällt att jag fick följa med er.
Jag undrar bara varifrån ni ska åka. jag är själv från Sölvesborg, Blekinge, södra Sverige.
Hur har ni planerat att resa. ska ni resa direkt tll Cluj eller tar ni buss från budapest.
MVH
Avin


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-13 23:11   Avin Fares

Tack för att jag får åka med er. Jag undrar varifrån ni har tänkt att åka. Jag är själv från Sölvesborg, Blekinge (Södra Sverige). Ska ni åka med flygplanet direkt till Cluj. eller flyger ni till budapest och tar bussen till cluj?
Ha det bra
Avin


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-15 00:34   Avin Fares

tack för att jag får åka med. Jag undrar varifrån tänker ni att åka. jag själv är från Sölvesborg, Blekinge, södra Sverige.
Tänker ni åka med direkt flyggplan, eller flyger ni fört till budapest och tar ni buss till cluj

MVH


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-16 12:46   C-J

Jag åkte i våras ifrån landvetter till München och sedan vidare direkt till Cluj. Det tog ca tre timmar och jag skulle rekommendera att åka via något som kallas Wizzair om man vill dra ner på kostnaden lite. Det ska vara något liknande som ryanair och något som de svenskar jag känner där nere åkt med.

Sen undrar jag även ifall ni har fått ert brev med de riktiga papprena angående intagning och infon som skulle skickas ifrån universitet?

/C-J


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-16 16:18   Oblique

Jag bor i v.götaland, men åker från Arlanda eftersom reskompisen kommer befinna sig närmare sthlm. Hur som helst så åker vi via norwegian 26 september till Budapest. Flyget, inklusive 2 * 20kg packning (+10kg handbagage) gick på totalt 480kr. Men sen får vi ta buss/tåg eller flyg vidare mot Cluj.

Jag har ännu inte fått brevet från universitetet.


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-21 17:49   C-J

Hmmm... Det kanske bara är jag som är lite nojig men kan ni höra av er här när ni fått er post? :)


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-08-22 16:50   Oblique

Jag fick mitt idag!


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-09-02 23:37   sarah

Hej på er alla som e antagna till cluj år 2011
jag är själv student i cluj ..... jag tänkte bidra med lite information angående boendet, när jag först kom hit så hade jag problem med att hitta boende men har man någång här nere som hjälper er med det så blir det inga problem... jag ville rekomendera en kvinna som jobbar på en agency hon heter Alina o hon e verkligen hjälpsam o e inte som dem andra från andra agenturer som vill pusha den första lägenheten de hittar på dig hon verkligen lyssnar på det du vill ha tex standard, om ni vill ha det i centrum eller nära universitet o prismässigt ..hon pratar flytande engelska
om ni vill så kan ni redan nu ringa henne o be henne hitta nåt åt er så har ni alla fall boendet säkert :)
hennes nummer e:
0040754878404
Hoppas att allt går bra för er ... all the best fellow doctors =D
// Sarah


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-09-07 14:29   C-J

Bra info!
Själv har jag redan löst allt med lägenhet via en kontakt som bor och arbetar i cluj. Det är inte helt omöjligt att han har tagit hjälp utav hennes agency när han sökte efter hyresvärdar.

Sen undrar jag på vilket språk ni pluggar in anatomin? Vad jag förstått är de latinska namnen ganska lika de engelska men hur tänker dom :) ?

Mvh


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-09-07 17:24   oblique

Det är den latinska nomenklaturen som gäller. Det har som du säger många likheter med engelska, eller snarare att engelskan tagit efter. Ett exempel är "sternoclavicular joint" som på latin är art. sternoclavicularis :)


RE: Vi som är antagna till Cluj-Napoca 2011.
2011-09-22 11:32   C-J

Tjo på er, jag är nu nere i cluj-napoca och ska gå till dekarnatet för att fixa de sista papprena imorgon. Om det är någon som är sugen att ses härnere för lunch eller nåt så tycker jag ni ska höra av er :) min mail är carljohan.hyltse@gmail.com


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀