Veterinärutbildning utanför Sverige - Forum

2015-09-14 12:45   Ellinor 20 år
Hej allihopa! Min dröm har alltid varit att läsa till veterinär.. Har haft djur hela mitt liv och vill verkligen det här! Jag har kämpat, slitit och verkligen gjort mitt bästa i gymnasiet och gick ut 2014 med nya betygssytemet, med snittet 19,7 inkl 2,5 meritpoäng. Jag blev verkligen besviken på mig själv, då antagningskraven är så höga här i Sverige... Högskoleprovet har jag skrivit men fick endast 0,8. Dock så har jag aldrig pluggat till det. Jag har som närmast blivit reserv 58 på SLU i de sista antagningsstegen. Jag håller på att plugga upp mina betyg just nu, men såg på nätet att det är rätt vanligt att folk läser till veterinär utomlands.. Jag blev väldigt nyfiken och har googlat runt lite. Är det någon som läser utomlands till veterinär som tror att jag kan ha en chans att komma in på veterinärutbildningen med de betyg jag har? Vilket land är bäst isåfall och vilken kostnad får man räkna med? För mig är det viktigaste att komma in på veterinärutbildingen, gärna en bra sådan, sen vart det är och vad det kostar gör mig inte så jättemycket. Vet bara att jag verkligen vill detta och är beredd att göra och betala det som krävs för att nå dit jag vill!

RE: Veterinärutbildning utanför Sverige
2015-11-29 00:25   Tina
Hej Ellinor!

Jag hade samma problem som dig och bestämde mig för att söka utomlands!
Det finns en massa utbildningar utomlands i olika länder och för mig blev det USAMV i Cluj, Rumänien.
Jag går fjärde året nu och vi är en liten grupp svenskar som läser härnere till veterinärer.
Du får gärna höra av dig för att veta mer.
Lycka till!

RE: Veterinärutbildning utanför Sverige
2016-01-03 04:56   Krest
Det har startat en ny i Lettland nyligen som är över förväntan.

Jag är en från pionjär gruppen, önskar du mera info kan du email mig.

delain92@hotnail.com

RE: Veterinärutbildning utanför Sverige
2016-03-20 09:43   Krest
Själv studerar jag i Lettland och trivs väldigt bra.

Om du är intresserad och har någo frågar kan du nå mig på delain92@hotmail.com

RE: Veterinärutbildning utanför Sverige
2016-03-20 09:54   Krest
delain92@hotmail.com***

RE: Veterinärutbildning utanför Sverige
2016-04-03 17:17   Benjamin
Hej!
det finns många veterinärutbildningar i bulgarien!
hör gärna av dig!
väldigt unika intagningskrav!

RE: Veterinärutbildning utanför Sverige
2016-05-03 16:34   Camilla
Hej!

Kan de som går i Bulgarien höra av sig till mig? Camilla.Hvik2gmail.com

RE: Veterinärutbildning utanför Sverige
2017-07-25 20:39   Helena
Hej! Kan ni som pluggar i Bulgarien skriva till mig eller lämna er mailadress? :) Min mail: helena.ekman2@gmail.com
Mvh Helena

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀