Veterinär utbildning i England, ungern eller Rumänien - Forum

2008-01-09 08:07   Emmelie
Hej! Jag har lite funderingar kring veterinärutbildningar utomland som t.ex. England, Ungern och Rumänien. Vill veta vad snittet ungefär ligger i de olika länderna och var är bäst att söka in? Går nu sista året på gymnasiet (tyvär samhäll) så måste läsa in lite ämnen först. Men vilket är då smartast komvux eller högskola? Även tacksam för annat vetande om olika veterinärutbildningar. MVH

RE: Veterinär utbildning i England, ungern eller Rumänien
2008-02-22 12:15   Maria
Jag pluggar tredje året på en veterinärutbildning i Timisoara. Det kommande läsåret startas en engelskspråkig version av utbildningen, som tills nu bara funnits på Rumänska. I Bukarest har de redan en avdelning för utlänska studenter som vill läsa på engelska. Vill du veta mer så kan du kontakta mig på villemo05@gmail.com

RE: Veterinär utbildning i England, ungern eller Rumänien
2008-11-19 13:50   Susanne
susanne.nordblom@yahoo.co.uk

RE: Veterinär utbildning i England, ungern eller Rumänien
2009-03-29 13:24   Rebecka
Hej Jag läser just nu till sjuksköterska och har ett år kvar. Har alltid velat bli veterinär och brjar nu bli lite sugen på att ev söka utbildningen utomlands. Tittat lite på Ungern men skulle tycka att England också ore intressant. Har jag förstått rätt att du läser där? Sklle du i så fall vilja berätta lite hade jag uppskattat det. Är intagningen som den ungerska med antagningsprov på olika orter i Sverige? Vad är behörighetskraven? Har gått natur på gymnasiet, men har inte Mvg i allt.. Tacksam för svar. / Rebecka

RE: Veterinär utbildning i England, ungern eller Rumänien
2009-08-06 02:21   Dreamy
Hejsan! Jag skulle vilja veta om det har påbörjats ngn veterinär utbildning på engelska i Rumänien och isf vart. Har försökt hitta på nätet utan resultat. Hade varit evigt tacksam om ngn kunde ge mig lite info isf. Är verkligen jätte intresserad att plugga i rumänien fast på engelska då. Tack på förhand /Regina min mail är: reginalilla@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀