Veterinär i Norge - Forum

2005-10-04 23:56   Per
Hej Jag funderar på att läsa till veterinär och då det verkar vara omöjligt att komma in i Uppsala har jag funderat på andra länder då främst Norge. Är det någon som vet hur intagningen går till där och vilka betyg som krävs? Tack på förhand /Per

Ang: Veterinär i Norge
2006-01-13 14:34   Maria
Jag har 20.0, men kom inte in i Uppsala i alla fall. Nu funderar jag också på att söka till Norge och jag frågade skolan om betygen. Det behövdes MVG i nästan alla ämnen, så chansen är ju stor. Är det dock någon som vet vad det kostar att läsa i Norge och är kurserna på norska el. engelska?

Ang: Veterinär i Norge
2006-05-10 10:17   hej
hej! jo det är på norska, tyvärr erbjuder dem inte engelskspråkiga program.

Ang: Veterinär i Norge
2006-06-27 21:04   Emelie
Jag kom inte heller in i Uppsala de två första gångerna jag sökte, så jag skickade in en ansökan till Norge förra året och kom in, och har precis gjort klart första året. Jag har 20,0 så jag kom lätt in, de har inte den gränsen i Norge men NÄSTAN. Det krävs ca sådana betyg eller strax under. Undervisningen är på norska, men nästan all litteratur är på engelska. Lycka till med ansökan!:)

Ang: Veterinär i Norge
2007-05-20 16:45   Sussi
I Norge är det som i Sverige, universitetsutbildningar finansieras av staten. Men jag är inte riktigt 100 på om det gäller alla utbildningar och lärosäten. Studiemedel kan sökas av csn...

upplästa betyg i norge?
2007-05-30 19:39   Ulrika
Hej! Undrar om någon vet om upplästa betyg räknas i Norge.? Tack på förhand!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀