Veterinär i Dannark - Forum

2011-08-24 13:44   Sofia

Hej!
Min dröm har nu under många år varit att bli veterinär. Jag tog studenten nu i somras med ett slutbetyg på 15,0. Så chanserna att jag ska komma in i Sverige är lika med noll :(

Är nu intresserad av att plugga i Danmark istället. Har förstått att poängen är väldigt höga där också men funderar framförallt att söka kvot 2. Jag har varit inne på universitetets hemsida och läst mycket om det och har blivit en hel del klokare men vissa frågor återstår...

Tror ni att man har ngn chans att få komma och göra provet när man har 15,0 i betyg?
Vad innehåller provet för olika delar? Är det matte, engelska osv eller är det frågor som har med utbildningen att göra?
Är det de bästa som sedan får komma på intervju?
Tror ni att man har ngn chans att komma in om man nu kommer så långt om man har meriter som: jobbat hos veterinär lite mer än 4 somrar, jobbat inom lantbruk med mjölkkor, jobbat med vildsvin, alltid haft egna djur själv, är utbildad djurvårdare (sedan gymnasiet) och är utbildad viltrehabiliterare?

Är jättejätte tacksam för svar!
Stort tack på förhand!!!

Mvh Sofia


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀