Veterinär i Danmark - Forum

2005-10-10 12:54   MVh Johanna
hej!! jag är en tjej som vill söka in till veterinärutbildningen i Köpenhamn men vet inte vad det är som krävs, är det någon som vet vilka ämnen samt poäng man måste ha för att kunna söka dit? Tack på förhand.//Johanna

Ang: Veterinär i Danmark
2005-10-16 16:29   Samantha
hej! Jag vet att man behöver ungefär 19 i snitt för att komma in...

Ang: Veterinär i Danmark
2006-01-13 15:26   Linnea stud KVL
hej! glømde ju sæga betyget... den svensken med "lægst" betyg som kom in i år hade ett snitt på 18,7, men de pratar om att det ska højas, eftersom vi nu ær 40% svenskar i klassen på 140 personer. fast samtidigt ska antalet platser højas till 180. gløm inte att du ska søka innan den 15e mars!

Ang: Veterinär i Danmark
2006-02-21 15:06   Olivia
Hej Linnea! Jag sitter med en dansk ansökan till veterinärprogrammet framför mig och undrar...... Söker jag i kvot 1 eller kvot 2? Jag går sista året på naturprogrammet i svensk folkhögskola och hoppas på att få en fyra vilket är det högsta man kan få. Efter avslutad termin kommer jag att ha läst Biologi A&B, Kemi A&B, Fysik A&B, Matte A till E, Engelska A&B, Svenska A&B och samhällsorientering A. Någon arbetslivserfarenhet med djur har jag inte, mer än att jag har haft djur så som häst , hund etc. Så det kan ju bli svårt att plocka poäng i kvot 2. Hur bar du dig åt för att komma in? Skickade du bara in ansökan och betyg? Tacksam för svar. Vore skönt med mailkontakt från en svensk student i Köpenhamn olivia_rozum@hotmail.com

Ang: Veterinär i Danmark
2006-08-20 14:19   Gabbi
hej! vilka mattekurser måste man ha läst? är veterinärutbildningen lika lång i damnark som i sverige? snälla maila mig på viva_manson@hotmail.com tacksam för all info!!!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀