Utbildning Warsawa eller Brno???? - Forum

2009-03-21 19:14   Pernilla
Hej alla glada människor som läser/ vill läsa till vet Låser just nu i Ungern men ska byta skola till hosten 2009. Ska ta mig till Warsawa eller Brno, kan någon ge mig förslag på vilken skola som är bäst!!!Kan inte bestämma mig alls, båda låte toppen. Byter från Ungern då det är alldeles för dyrt att läsa & bo där. Hör av er till mig på nihms@hotmail.com

RE: Utbildning Warsawa eller Brno????
2009-04-04 19:11   Lotta
hej! Jag själv tänker studera nästa höst i antingen Wrasawa elelr Brno. Det finns en hel del info att få om warsawa och det jag kan döma utav det jag hört är attd te är en toppenstad, utmärkt för studenter, fin o modern, men det är dyrt att bo drä så du måste i så fall bo på skolan i ett rum med en annan rumskamrat. Att bo med någon annan i ett rum är verkligen inte lockade för mig med tanke på att jag bor ensma med mina djur som då heller inet får följa med in i rummet. Ett andra alternativ är att söka lägenhet, men dte har blivit så dyrt i W så att man måste dela lägenhet o ändå får du betala runt 4000 var för eget rum i ett bättre område. Det skulle ju funka men jag är ändå skeptisk, räddd att mian djur skall störa mina lägenhetskamrater o djuren komemr att kraffasa på stängda dörrar osv. att hitta en etta där verkar helt omöjligt spec när man ej behärskar polska språket. Polska skall för övrigt vara lätt att lära sig. Skolan är billigare än både ungern o Brno. Det ligger nära och bra till sverige, flyget hem på ett naffs o dte kostar typ inget att flyga därifrån. Många fördelar förutom att det är dyrt at leva där. Det skall väl med nöd o näppe funka med csn.Tyvärr har det blivit värre i o med kronans fall. Brno: tyvärr har jag inet fått så mkt info om denna stad förutom turistfakta då. Det skall dock vara mkt billiga att leva i tjeckien. Hyrorna är lägre än i W. så det finns möjlighet att bo i egen lägenhet om man litar till sonans hemsida. Har faktiskt hittat universitetets hemsida www.vfu.cz o det ser fint o fräscht ut. kostar runt 80 000 svenska, hurvida man kan klara det med csn låter mig vara osagt. Staden ser fint ut och den är lagom stor, som malmö. Det är dock lite meckigare att ta sig dit. bästa sättet är med flyg till Wien o därifrån en två tmmars tågtur till Brno. Klimatet skall vara skönt, och naturen vacker. pråket låter dock som en mardröm med tanke på hur många kasusu som finns i det, jag fasar redan. Jag skall kontakta sonans för att få e mail till ngn som pluggar där nere sp kan jag skriva mer till dig sen. Du får gärna kontakta mig på min mail lottakure@hotmail.com så kan vi hjälpas åt. mvh Lise-Lotte

RE: Utbildning Warsawa eller Brno????
2009-07-20 15:50   Mos
Hej! Jag pluggar i Wawa :) Tycker det är toppen. Man klarar sig med CSN, om man bor i dorms iaf :) Även om kronan har fallit så är Polen ändå ett av de länder som kronan är jämförelsevis stark. Håller inte med om att Polska är lätt att lära sig :) Kanske om man har mer tid och inte pluggar till veterinär. Ha de gott! Lycka till! Om ni har nå frågor är det bara att mejla. /Moa

RE: Utbildning Warsawa eller Brno????
2010-06-14 16:53   Educations.com team
Du kan hitta mer information om Brno på vår systerwebsider www.educations.com. www.educations.com/Faculty_of_Veterinary_Hygiene_and_Ecology_Brno__b13288.html Du kan också hitta information om utbildning utomlands över hela världen på educations.com! MVH Educations.com team

RE: Utbildning Warsawa eller Brno????
2010-08-21 01:25   Camilla
Heihei allihopa! :) Jeg er norsk og studerer veterinær i Brno! Det er en veldig fin og trivelig by. ca. 100 000 internasjonale studenter, bra uteliv, mange varme dager, billig, 2,5 timer til Praha, 1,5 time til Wien.... Er ferdig med første året og skal starte andre året nå høsten 2010. Om dere har noen spørsmål rundt studier eller Tsjekkia kan dere ta kontakt med meg på mail: csletbak@online.no eller skrive melding på Facebook (Camilla Sletbakk) Camilla

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀