Utbildning på distans i Italien - Forum

2011-11-22 09:54   elina
Hej Jag har en fråga gällande utomlandsstudier i italien. Jag kommer under mars månad 2012 att bosätta mig i italien, ascoli piceno, . Jag har därav några frågor om det är möjligt att studera på distans från staden jag kommer att bo i? Ascoli är ingen stor stad så jag är medveten om att jag kommer att få studera på distans. Min fråga är egentligen hur jag ska gå tillväga för att kunna studera samtidigt som jag är boende i staden ascoli. För det första kommer jag att få påbörja italienska studier redan nu, här i sverige. Men jag undrar om det finns möjlighet för mig att kanske genom distansstudier, kunna studera italienska, eller rentav eventuellt hitta någon form av utbildning som är kopplat till socialt arbete? Jag är utexaminerad socionom så det vore helt klart en fördel om jag kunde använda mig av detta, eller möjligtvis studera eller volontärarbeta inom detta område. Vad skulle ni råda mig till att göra? Finns det möjlighet att vara uppkopplad till någon svensk folkhögskola/utbildning och på distans? Jag är medveten om att det r en bred fråga, men om jag håller mig till att studera itallienska på distans, hur går jag då tillväga? mvh elina

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀