Utbildning i Norge?? - Forum

2007-09-20 11:36   The Custos
Hej jag undrar om det är svårt att komma in på de mindre populära läkarutbildningarna i Norge såsom utbildningarna i Tromsö ocg Bergen. Vet att dessa städer inte är så populära och är inga vidare studentstäder men jag har tidigare bott i Norge(när jag var yngre) och kan språket mycket väl. Om det är någon som vet något är jag tacksam om ni kan svara. Tack på förhand

Ang: Utbildning i Norge??
2007-09-22 21:23   Emelie
läkarutbildningar i Norge och Dankmark det 19.6 plus i poäng som gäller. Kom inte in med 19

Danmark låg intagning?
2007-09-28 13:56   blivande läkarstuderande
Jag kom in på medicin i Århus nu till våren, dock hade jag bara ett snitt på 18,2! Dock kan kanske detta bero på mina höga betyg i Fysik B kemi B o Biologi B?

Läkarutbildning i norge
2007-10-30 10:37   Maria
Hej! Kunde du berätta lite om hur du sökt till Norge? När är sista ansökningsdatumet etc? Du får gärna maila, maria__f@hotmail.com

RE: Utbildning i Norge??
2009-10-24 01:48   fatosh_9005@hotmail.com
Ni som sökt till norge, kan ni berätta lite om hur ni skökt och kommit in. Vet någon om upphöjda betyg från komvux accepteras? Kan upptenterade betyg räknas med i snittet? Jag har 17,00 utan upptentning och annars 20.0 Hamnar jag då i "ordinärkvoten"? Hit räknas bla högre utbildning och arbetslivserfarenhet inom vården. Eller hamnar jag på kvoten "en för nyexaminerade från gymnasiet " tack på förhand!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀