utbildning i kombination med jobb i USA - Forum

2011-11-07 16:21   soffipropp102
Hej! Jag skulle gärna vilja plugga i USA och kanske samtidigt jobba som au pair för att tjäna lite pengar. Jag har varit au pair förut. Vad har jag för alternativ? Jag vill gärna läsa något inom hälsa då jag har jobbat som massör i flera år. Är det mer jobb än skola eller kan man välja hur mycket man vill jobba? Jag är tacksam för all information ni kan ge mej! Mvh Sofia

RE: utbildning i kombination med jobb i USA
2011-11-16 03:47   choklad

Hej!

Har du varit aupair i USA innan? För det visumet får man bara en gång vad jag har hört så man kan inte vara det igen. Om du åker som student till USA så får du inte jobba över huvud taget. Enda chansen att kunna jobba i USA är att åka på ett jobb visum och det får man bara om man redan har en anställning via ett företag som förser än med papper och som vill att man ska jobba för dom i USA. Som student är det som sagt olagligt, om man inte jobbar på campus på den skolan man studerar på. Som aupair i USA så måste man ta 6 units på college (om du inte redan varit det då) vilket är två kurser, så det är i så fall det alternativet man får göra att man jobbar som aupair på heltid och pluggar två kurser på college. Om det är plugga du huvudsakligen vill göra så ska du köra på det men inte räkna med att jobba, det man kan göra är i så fall typ sitta barnvakt fast svart i så fall, alltså olagligt. Hoppas det gav lite information. Linda


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀