Unger, debrecen - Forum

2008-01-23 19:29   M. Ö
Hej! söker människor som ska plugga i Ungern, närmare bestämt i staden Debrecen. Jag ska börja läsa till läkare där till hösten -08 och vill lära känna människor som ska dit :)

Ang: Unger, debrecen
2008-01-24 12:45   Sabina
Hej! =) jag funderar mkt på att läsa i Polen, men Ungern kanske är bättre? Vi kanske kan utbyta några ord? Lägg till mig på msn lr skicka ett mail =) sabbi10atgmail.com

Ang: Unger, debrecen
2008-01-26 15:36   Johannes
Jag funderar också på att söka dit. men jag vet inte hur det fungerar med antagningen. Far man dit och gör ett prov och en intervju eller? har du gjort det? adda mig gärna och berätta va du vet. kan vi kanske brainstorma lite. Hotmail: Johann_es

RE: Unger, debrecen
2008-02-04 13:59   J
Hallå Är själv på väg mot Ungern/Polen. Maila gärna så kan vi utbyta erfarenheter. jodun82(snabelA)yahoo.se J/Uppsala

RE: Unger, debrecen
2008-02-04 14:09   J
Hallå Är själv på väg mot Ungern/Polen. Maila gärna så kan vi utbyta erfarenheter. jodun82(snabelA)yahoo.se J/Uppsala

RE: Unger, debrecen
2008-02-05 23:06   bakhan
hej! jag har också funderat på att åka till Debrecen Ht2008, vill också helst känna någon som ska dit och diskutera vissa saker me om utbildningen. jag har en fråga: har du pluggat på universitet i sverige hittils och förbrukat något av dina poäng , för jag har redan läst på naturvetarprogrammet i ett och ett halvt år och vet inte hur det kommer bli med csn. ha det bra!

RE: Unger, debrecen
2008-02-06 14:06   M. Ö
Tjenare bakhan! det är absolut inte försent att söka in nu! De har flera intervjuer under våren och sommaren och den första hålls nu i feb den 24:e. Det är den jag ska gå på. Läser du natur på univsersitet? hmm, tar du emot bidrag eller lånar redan nu? för isåfall är det inte så bra eftersom man bara kan låna eller få bidrag av CSN i högst 6 år. Om du inte tar emot pengar av dem redan nu ska det inte vara problem. jag läser själv småkurser på univsersitet nu men tar inte emot något bidrag eller något än. Om du är intresserad av att komma in så skicka din intresse anmälan till detta mail: omer@hu.inter.net. Fler frågor? fråga på :) Lycka till!

RE: Debrecen
2008-02-26 20:36   eva
Hej Har ansökningstiden redan gått ut? Var det prov + intervju-eller? hur mkt är terminsavgiften? //Eva

RE: RE: Debrecen
2008-02-27 13:39   M. Ö
Neej det tror jag inte. det var bara första intervjun i år. dom har flera så sök in vet ja! skicka din intresseanmälan via mail till: omer@hu.inter.net. Där kommer provtillfällen stå mm. Det var mer som ett muntligt prov som du ska klara av och sedan om du kommer in får du info av en man om betalningar och annat. Lycka till!

RE: RE: RE: Debrecen
2008-02-29 18:04   M.P
hej M.ö skulle du kunna berätta lite om provet? ska söka till debrecen nästa år... och vill veta vad jag behöver plugga på extra mycket. tack!

RE: RE: RE: RE: Debrecen
2008-03-02 17:57   M. Ö
Hej M.P! kul att höra att du ska söka dit :). det beror på vilka ämnen du väljer att göra provet på. provet är muntligt och du kan välja att antingen ha biologi/kemi eller biologi/fysik. När du skickat intresseanmälan till ett dem så får du info tillbaka på vad du ska plugga på beroende på vilka ämnen du valt. svårt att säga exakt vad du ska plugga på eftersom dom på detta prov kan fråga ut dig på vad som helst inom det du ska ha läst på. men tro mig, läs bara på A och B kurserna inom biologi/kemi/fysik så klarar du det galant!

RE: Unger, debrecen
2008-08-06 21:19   Nathalie
Hej! Jag ska också börja på läkarlinjen i Debrecen och det skulle vara riktigt skönt att få lära känna några innan man åkte dit. Har du facebook? För då kan du lägga till mig: Nathalie Chahoud. Tack! MVH Nathalie

RE: Unger, debrecen
2008-08-07 12:01   bakhan karim
hej! jag heter bakhan och ska till debrecan i höst oxå. lägg till mig på msn så kan vi diskutera lite för jag sökt jättesent och vet inte än när vi börjar!

RE: Unger, debrecen
2008-08-07 17:38   Nathalie
Men vad har du för msn då? Du kan ju lägga till mig så går det snabbare=) nathalie_chahoud@hotmail.com

RE: Unger, debrecen
2008-08-12 00:18   R
hej! jag har läst era inlägg här om läkare utomlands. Jag är en tjej på 19 år som precis tagit studenten och har drömmen att bli läkare men det är helt omöjligt att komma in i sverige. Trots det undrar jag om jag ska läsa upp mina betyg och försöka komma in här eller söka utomlands? Vilket land isf? Man får höra så olika uppllelvelser av de vanligaste länderna som erbjuder detta såsom polen, tjeckien, ungern och rumenien. Är de så läskiga som en del säger? Hur är det att plugga där i så många år (vad gäller ekonomi, studier och socialliv?) har man något studentliv? Måste mn lära sig dess språk? Ni som studerar utomlands eller planerar att göra det snälla kontakta mej antingen här ir adda min msn: estella.sweden@hotmail.com tacksam för svar!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀