Tandläkare utbildningen i WROCLAW? - Forum

2009-05-10 01:09   P
Hejsan, Jag har en fråga till er som studerar till tandläkare där eller någon annan vet det, räcker det att man är godkänd i Bio AB, Kemi AB och Fysik A eller behöver man höga betyg för att bli antagen där? Vart skickar man betygen i såna fall? Kan man leva där på csn pengarna eller behöver man ta med sig extra pengar? Tack på förhand!

RE: Tandläkare utbildningen i WROCLAW?
2009-05-20 03:32   S
jag vet inte riktigt med antagningen, men angående CSN kan jag säga att lånet inte räcker till helt. Första året är det som jobbigast då man måste betala 12 000 euro och CSN-lånet ligger på ca. 130 000- 140 000 kr, men de resterande åren betalar du 8 000 euro och därmed så får du lite pengar över. om du bor kvar i studenthemmet så blir det betydligt mycket billigare (om du delar rum med någon). De flesta eleverna flyttar ut under/efter första året, en normal hyra per person om vill bo ok och ganska centralt ligger på 2500- 3000 kr/månad Det är billigare i Polen jämfört med Sverige MEN eftersom de ska införa euro så har priserna stigit betydligt under de senaste 3 åren. Hoppas att detta svar är till någon hjälp. =)

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀