Tandläkare i Rumänien - Forum

2010-02-15 19:40   javier@avecesar.se
Hej! Ska söka till tandläkarprogrammet i Rumänien till höstterminen 2011. Har hittat en del information på www.pluggamedicin.se Tänkte höra om det finns någon som är inne på samma spår? Mvh / Javier

RE: Tandläkare i Rumänien
2010-02-16 10:52   Mongoul
jag och min bror har planernat att söka in hösten 2011 till tandläkarprogrammet i cluj. vi kommer troligtvis åka ner redan i sommar för att kolla hur staden är, så att man inte köper grisen i säcken utan vet vart man hamnar! vill också veta om det är några andra som planerar att söka till tandläkarutblidning/läkarutbildning HT 2011! vet att det är tidigt redan nu men alltid bra att vara i god tid ;) Mvh Niklas Johansson

RE: Tandläkare i Rumänien
2010-02-20 18:28   nade
jag kollade oxå på plugga medicin men efter en google sökning så ändrade jag mig. de har tydligen lurat folk

RE: Tandläkare i Rumänien
2010-02-20 18:30   sara
sök med medinro. de har mkt bättre rykte

RE: Tandläkare i Rumänien
2010-04-01 11:53   Javier
Hallå Niklas! Kul att ni också tänkte söka till höstterminen 2011. Kollade runt och hittade en tjej som bloggar om hur det är att studera i Cluj och ett inlägg verkade nyttigt: www.romedicine.blogspot.com/2009/08/till-er-som-vill-studera-i-cluj.html När hade ni tänkt åka ner i sommar? Vore kul att hänga med och kolla in staden. Glad påsk!

RE: Tandläkare i Rumänien
2010-04-11 12:50   Mongoul
Vi har inte bestämt exakt när vi ska åka ner och kolla läget, men troligtvis under sensommaren! tackar för länken till bloggen! var riktigt intressant att läsa och har fått upp hoppet för rumänien ännu mer :D

RE: Tandläkare i Rumänien
2010-08-04 23:17   java

hej

ja ska påbörja mitt 4e år tandläkare i rumänien,, rekomenderar starkt att ni inte kmr till cluj eller något annat rumänskt univeristet.. lärarna e rätt duktiga men matrialet e skit och skolans styrelse e den mest idiotiska någonsin. värst av allt e att dem 3 sista åren e på rumänska vilket kmr leda till noll i inlärning.
sj ska jag nog hoppa av eller byta skola- bittert men sant


RE: Tandläkare i Rumänien
2011-06-01 22:12   tandläkarstudent år 3, cluj napoca

Även jag påbörjar mitt fjärde år snart och jag kommer att försöka byta skola tills dess,

Mitt tips är att inte komma hit för att läsa på tandläkarprogrammet för utbildningen fortsätter på rumänska från fjärde året (rumänska, franska och engelska sektionen slås ihop). Runt 12-13 svenskar från fjärde året har "transferat" till andra universitet eller så har de hoppat av.

/tandläkarstudent i cluj, år 3.


RE: Tandläkare i Rumänien
2014-07-09 21:33   soheil
Hej! Nån som vet hur det fungerar med tandläkare programmet i Rumänien?

RE: Tandläkare i Rumänien
2014-08-26 10:31   TandläkarstudentICLUJ
Såhär är det, all application info till nästa år finns ALLTID på skolans egna hemsida. billigast, bäst och mest detaljerat. Jag sjölv ska påbörja mitt andra år på tandläkarprogrammet och kan inte vara nöjdare! Så välj engelska på skolans hemsida för att få upp informationen för engelsktalande studenter. Startsidan på rumänska är till för rumänska studenter och inga andra.

Sedan vill jag tillägga att de åren sen på rumänska är inte omöjliga. Jag menar, majoriteten av studenterna på tandläkarprogrammrt och general medicine går ju ut alla 6 år.. Det gäller bara att kämpa med studierna. Vem sa att medicinstudier ska vara lätt?!

Sen vill jag även rådgiva er svenska studenter till att söka andra skolor också och inte bara Cluj. De har börjat minska på svenska studenterna rejält på grund av olika anledningar. Ex general medicine detta år ca 4 antagna av 39 svenskar (Källa: skolans egna pdf filer på hemsidan). Tandläkarprogrammet 2014/2015... Endast 2 accepterade från Sverige! Det är tuffare att komma in för varje år. I min klass är vi bara 5 svenskar och de verkar som att vi alla nya inte har 100% svensk bakgrund heller så det kanske ligger. Åt i det.

Det var min information jag hadde om detta.. Generellt då. Fråga på här så ska jag se till att svara!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀