tandläkare ?? - Forum

2007-01-30 00:59   suzi
hejsan!! allla glada människor !!!! jo det e så här att jag går i HP programet men men som jag har sett så är det inte min grej ... jag börjar fundera på tandläkare programet och min fråga är om det e lätt och komma in i tandläkare programet med ett komvuz betyg och hur mycket ligger intagnings poängen ????? tror ni att jag kommer lyckas komma in om 1 år ???? snälla svara mig ni som någon anning om hur jag ska lösa mitt problem .. tack så jätte mycket för alla som lägger tid och svarar på min frågor !! mvh Suzi

Ang: tandläkare ??
2007-02-02 11:05   Yavuz
Hej Suzi! Jag pluggar andra året på tandläkarutbildning uppe i Umeå. Jag har kommit in med ett samlat betygsdokument (2150poäng) från Komvux och hade 19,53 i genomsnitt. När jag sökte Vt2066 fick jag kö nr. 9 i andra urvalet. Men jag kom ändå in eftersom vissa hade ändrat sig i slutändan. Hur som helst, att komma in genom betyg är lite svårare om du jämför med högskoleprov resultat. Fixar du 1,7 på HP så har du goda chanser att komma in. Har du dessutom 5 års arbetslivserfarenhet så får du 0,5 poäng automatiskt och kan komma in via HA-kvoten alltså du behöver bara fixa 1,3-1,4 på HP plus att du får 0,5 = 1,8, 1,9 = goda chanser att komma in via HA-kvoten. De alternativ har du att välja mellan. Hoppas jag kunnat svara på dina frågor. Mvh Yavuz

Ang: tandläkare ??
2007-02-08 00:22   suzi
tack för svaret det var jätte snällt av dig.. jag har andra frågor som skulle vilja ställa till dig eftersom du har liggat på samma stration som jag ligger i just nu ... skulle vara jätte glad om du hörde av dig ( om du har tid för det ) .. sweeetis@hotmail.com tackar dig för den tiden du lägger ... Mvh suzi

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀